Különleges borosüvegeket mutatott be az Orosházi Öblösüveggyár
Különleges borosüvegeket mutatott be Magyarországon az Orosházi Öblösüveggyár, amelyekkel egyedibbé és érdekesebbé tehető a borok megjelenése – tájékoztatta a gyár tulajdonosa, az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft. az MTI-t.
Az Orosházi Öblösüveggyár tavaly decemberben készítette el az első belső mintázatú palackokat, amelyekből 500 darabot gyártott bemutatkozásként. A palackokat egyedi igények alapján alakítják majd ki, így logó, felirat, vagy bármilyen különleges minta teheti egyedivé az üvegeket.
Az eljárást néhány évvel ezelőtt fejlesztette ki és szabadalmaztatta az O-I. Az újdonságot 2010-ben Amerikában és 2011-ben Ausztráliában is sikerrel vezették be a sörpiacra. Az első éves értékesítési adatok 6 százalékos növekedést mutattak az amerikai sörpiacon, míg Ausztráliában 25 százalékos növekedést tapasztaltak éves szinten – közölte a társaság.
Európában a palack újdonságnak számít, Csehországban egy helyi borászat bevonásával 2013 végén vezették be a piacra.
Az amerikai központú Owens-Illinois Inc. a világ 21 országában 77 telephelyen gyárt különféle csomagolóüvegeket. A vállalat 2013-ban 7 milliárd dolláros bevételt ért el. Összesen több mint 22 500 alkalmazottat foglalkoztat.
A tájékoztatás szerint a társaság 1995 óta van jelen Magyarországon, akkor vásárolta meg az orosházi üveggyárat.
A gyárban öt gyártósor üzemel, a belső mintázatú palackok készítéséhez egy sort vesznek igénybe. A palack rozé és fehér borok számára készül, amelyek iránt jelentős a piaci kereslet.
Az orosházi gyárban készített fehérüveg termékek 60 százalékát a konzervipar használja, 20 százaléka borospalack, 15 százalék a üdítőipari és 5 százalék a szeszipari termékek aránya.
Az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft. 2013-as árbevétele 6,2 milliárd, nyeresége 706 millió forint volt, 2014-ben 6,4 milliárdos árbevételt és 650 millió forintos nyereséget értek el. Az orosházi gyár 176 dolgozónak ad munkát – tájékoztatott a társaság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A whisky viaszkupakja – A nap videója
A Maker’s Mark az egyetlen olyan bourbon, aminek a nevét…
Tovább olvasom >Mindegy, hogy szénsavas, vagy mentes, a magyar ásványvizek garantáltan jó minőségűek
Szerencsés helyzetben vannak a magyar fogyasztók, hazánk ugyanis ásványvíz-nagyhatalomnak számít,…
Tovább olvasom >HNT: nem növelheti a szőlő- és bortermelők terheit az új hulladékgazdálkodási szabályozás
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint nem szabad növelni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >