Külföldön terjeszkedne a Szentkirályi ásványvíz

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 07. 14:20

„Itthon piacvezető szerep, külföldön sok országban pedig maga a jelenlét” – így foglalta össze az [origo] internetes portálnak Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz gyártója azt a szemléletet, mellyel magyar multinacionális céggé kíván válni.

Balogh szerint téves az a felfogás, hogy ha valami miatt nem sikerül Magyarországon érvényesülni, akkor majd külföldön menni fog. Ahhoz ugyanis, hogy bármely más országban is biztosan vethessük meg a lábunkat, először otthon kell piacvezetővé válnunk.

Szerinte a külföldi jelenléthez kiváló minőségű terméket kell kínálni, s a színvonalat állandóan tartani kell. A Szentkirályi esetében adva van egy kiváló minőségű vízbázis, amely teljesen steril, a víz nem tartalmaz sem arzént, sem nitrátot vagy nitritet, ebben szinte egyedülálló. Emellett olyan technológiára van szükség a kitermelésnél, a palackozásnál, amely megtartja ezt a minőséget, amit sikerült is megvalósítani, a palackozás emberi kéz érintése nélkül történik. Balogh vallja, hogy a kiváló minőség nem lehet az ár függvénye, az alapfeltétel.

A Szentkirályi 2004-ben rangos díjat nyert Párizsban, mely a márkaépítés csak egyik – bár kétségtelenül fontos – lépcsőfoka volt. Azóta 32 hazai és nemzetközi díjat nyertek, noha a párizsi győzelem visszhangját azóta sem szárnyalták túl, Párizsban ugyanis nagyon komoly volt a mezőny, akkor tartották a palackozott vizek kongresszusát is, amely miatt a világ 110 legjelentősebb cége volt jelen és nevezett, lefedve az ásványvíz-előállítók háromnegyedét.

Balogh a külföldi terjeszkedést úgy képzeli el, hogy néhány környező országban és távolabb is helyi ásványvízcégeket vásárol fel a Szentkirályi. Nagyon fontos szempont a nemzeti márkák megtartása helyben. A fogyasztók általában a saját termékeket kedvelik, azokat részesítik előnyben. Hasonló stratégiát követtek Magyarországon a multik az édességiparban vagy a tejiparban is. Megtartottak számtalan közkedvelt márkát, de közben behozták a saját termékeiket is.

Itthon tavaly 150 millió liter ásványvizet adott el a Szentkirályi, Balogh elégedett lenne öt-tíz év múlva az évi 300 millió literes értékesítéssel. A külpiacokon jelenleg tíz országban kapható a Szentkirályi, reményei szerint az országok száma legalább 20-30-ra bővíthető a következő években.

A Szentkirályit adó vízbázist a társaság tulajdonosának édesapja, Balogh Sándor fedezte fel. Az 1989-ben indult családi vállalkozás szörp és üdítő gyártásába vágott bele, ahhoz kellett a nagy mennyiségű ivóvíz, amelyet saját kútból kívántak kinyerni. Kecskeméttől 20 kilométerre, a Szentkirály község melletti területre esett a választás. A családi legendárium szerint Balogh Sándor maga jelölte ki, hogy itt és itt kellene fúrni. Az eredmény három kút kiépítése lett, amelyek együttes vízhozama évi 1,5 milliárd liter víz lenne – ez 50 évig garantált mennyiség. 2003-ban Balogh Levente megalapította a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t. Igazi áttörést 2004 hozott, amikor „a Szentkirályi ásványvíz a legszigorúbb szabályok szerint ítélő szakmai bírák döntése alapján a világ legjobb ásványvize lett: szénsavmentes kategóriában elnyerte a párizsi Aqua-Eauscar-díjat, maga mögé utasítva a világ híres, nagy múltú ásványvizeit – írja az origo.

Kapcsolódó cikkeink