Kukoricamalom épül Karcagon
Kukoricamalmot épít Karcagon, a volt rizshántoló területén a Jász-föld Zrt. 1,5 milliárd forintos beruházással – közölte kedden a Földművelésügyi Minisztérium (FM) az MTI-vel.
A közlemény idézi Fazekas Sándor földművelésügyi minisztert, aki az 500 millió forintos uniós támogatást elnyert, napi 120 tonna kapacitású malomépítés keddi bejárása után úgy fogalmazott: a malom indulását követően 25 új munkahely jön létre, összességében pedig a termelést kiszolgálókkal együtt 50 munkahely létesül, amely Karcagot és környékét erősíti.
A malom építése a kukoricatermelésben is többletfoglalkoztatást jelent, fontos a gazdáknak, akik helyben tudják majd értékesíteni terméküket, megtakarítva a szállítási költségeket – közölte Fazekas Sándor. A közlemény idézi Kovács Sándort, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés elnökét, Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselőjelöltet, aki jelezte: a kormány elképzeléseivel összhangban, a feldolgozott mezőgazdasági termékek arányát növeli majd a 2019-től üzembe álló, belföldre és külföldre is termelő kukoricamalom. Hozzátette: a malom létesítése hozzájárul a mezőgazdasági termékek értéknöveléséhez, az ország, a megye és legfőképpen a karcagiak gyarapodásához.
A jászladányi székhelyű, gabonatermesztéssel, marha- és sertéstenyésztéssel foglalkozó Jász-föld Mezőgazdasági Zrt. a nyilvános cégadatok szerint 2016-ban 2,7 milliárd forint árbevételt ért el a megelőző évi 2,87 milliárd forint után. Eközben adózott eredménye 302 millió forintról 255 millió forintra csökkent. A cég 2016-ban 118 dolgozót foglalkoztatott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi mélypontra süllyedtek a kukorica és a szójabab árak
Komoly kihívásokkal néznek szembe az amerikai mezőgazdasági termelők: 2025 júliusára…
Tovább olvasom >Gond van a kukoricával
A nyári betakarítási szezon közepén járva egyre tisztábban kirajzolódik a…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >