KSH: tovább erősödött a kiskereskedelmi forgalom
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene 5,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – jelentette hétfőn első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,9, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 5,4, az üzemanyag-kiskereskedelemben 7,7 százalékkal emelkedett az értékesítés volumene.
Az év első kilenc hónapjában a forgalom volumene – naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 4,9 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit, a kiigazítatlan adat 5,0 százalékos növekedést mutat.
Szeptemberben már 39. hónapja megszakítás nélkül nőtt a fogyasztás.
Az élelmiszerforgalom az előző havi 2,8 százalékos ütemről élénkült meg szeptemberben 3,9 százalékosra, és az első három negyedévben 2,8 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakáét. Az üzemanyag fogyasztása 0,2 százalékponttal haladta meg az előző havi növekedési ütemet, az első 9 hónapban pedig 5,7 százalékkal emelkedett. Az iparcikkek keresletének 5,4 százalékos éves növekedése viszont elmaradt a szeptemberi 6,1 százaléktól és tavaly augusztus óta a legmérsékeltebb emelkedést jelez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >