KSH: Márciusban 2,7%-kal nőttek az árak
A KSH adatai szerint 2017 márciusában a fogyasztói árak átlagosan 2,7%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a járműüzemanyagokat is tartalmazó egyéb cikkek és a szeszes italok, dohányáruk drágultak.
Egy év alatt, 2016. márciushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,7%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 2,2%-kal emelkedett, ezen belül a cukoré 14,0, a sertéshúsé 10,8, a sajté 7,1, a péksüteményeké 5,2, a párizsi, kolbászé 5,0, a kenyéré 3,6%-kal. A baromfihús ára 16,5, a tojásé 5,6%-kal csökkent. Az egyéb cikkek (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) átlag felett, 7,6, ezen belül a járműüzemanyagok 17,1%-kal drágultak. A szeszes italokért, dohányárukért átlagosan 2,6, a szolgáltatásokért 1,6, a ruházkodási cikkekért 0,5, a háztartási energiáért pedig ugyancsak 0,5%-kal kellett többet fizetni. A tartós fogyasztási cikkek 0,6%-kal kevesebbe kerültek.
Egy hónap alatt, 2017. februárhoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagukat tekintve nem változtak. Az élelmiszerek ára változatlan maradt, ezen belül azonban a margarin 3,0, a cukor 1,8, a kávé 1,7, a péksütemények 1,5, a kenyér 1,0, a tojás 0,9, a baromfihús 0,4%-kal drágult, miközben a csokoládé, kakaó ára 1,8, a sertéshúsé 1,1, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 0,7, az étolajé pedig 0,5%-kal csökkent. A szezonváltás nyomán a ruházkodási cikkek ára nőtt a legnagyobb mértékben (1,0%). A háztartási energia és a szolgáltatások átlagosan 0,2%-kal kerültek többe. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott. Az egyéb cikkek ára 0,5, ezen belül a járműüzemanyagoké 1,1%-kal csökkent, míg a gyógyszereké, gyógyáruké 0,3%-kal emelkedett. A szeszes italok, dohányáruk ára 0,3%-kal mérséklődött.
2017. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 2,6%-kal nőttek
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >