KSH: októberben is nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Októberben 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 1,5, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 4,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,2 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az év első tíz hónapjában a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 4,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét.
A kiskereskedelmi forgalom 2013 júliusa óta 40 hónapja nőtt éves összehasonlításban, de a januári 1,7 százalékos emelkedés óta az októberi volt a legalacsonyabb növekedés.
Az előző havihoz hasonlítva az üzemanyag fogyasztás fékeződött le a legjobban, 7,7 százalékról 1,2-re, ami 2013 márciusa óta a legalacsonyabb növekedés. Az élelmiszerfogyasztás is kilenc hónapja a legkisebb növekedését mutatta az októberi 1,5 százalékkal a szeptemberi 4,0 százalék után. A nem élelmiszer jellegű termékek keresletének 4,6 százalékos éves emelkedése 27 hónapja, a 2014 júliusa óta a legalacsonyabb mértékű volt.
Az októberi kiskereskedelmi forgalom részletes adatait december 16-án közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Nagymértékű visszaesés az élő sertés külkereskedelmében
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 26,9 százalékkal 8,5 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >