KSH: októberben is nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Októberben 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 1,5, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 4,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,2 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az év első tíz hónapjában a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 4,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét.
A kiskereskedelmi forgalom 2013 júliusa óta 40 hónapja nőtt éves összehasonlításban, de a januári 1,7 százalékos emelkedés óta az októberi volt a legalacsonyabb növekedés.
Az előző havihoz hasonlítva az üzemanyag fogyasztás fékeződött le a legjobban, 7,7 százalékról 1,2-re, ami 2013 márciusa óta a legalacsonyabb növekedés. Az élelmiszerfogyasztás is kilenc hónapja a legkisebb növekedését mutatta az októberi 1,5 százalékkal a szeptemberi 4,0 százalék után. A nem élelmiszer jellegű termékek keresletének 4,6 százalékos éves emelkedése 27 hónapja, a 2014 júliusa óta a legalacsonyabb mértékű volt.
Az októberi kiskereskedelmi forgalom részletes adatait december 16-án közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >