Októberben 6,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,3 százalékkal nőtt a nyers és a naptárhatástól megtisztított adat szerint egyaránt – jelentette első becslése alapján kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Októberben is a nem élelmiszer jellegű termékeket árusító iparcikküzletek forgalma nőtt a legnagyobb, 9,7 százalékos ütemben, az élelmiszerek eladása 3,1 százalékkal, az üzemanyagoké 7,1 százalékkal nőtt naptárhatással korrigálva.
A nem élelmiszer jellegű termékek forgalma a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2013 júliusa óta minden hónapban emelkedett, az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2016 február óta nőtt minden hónapban az előző év azonos időszakához képest.
Az év első tíz hónapjában a forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 4,5 százalékkal nagyobb volt, mint az elmúlt év azonos időszakában.
A nem élelmiszer jellegű termékek forgalma 7,7 százalékkal, az élelmiszereké 2,5 százalékkal, az üzemanyagoké 3,2 százalékkal nőtt január-októberben az tavalyi év azonos időszakához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >