Októberben 6,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,3 százalékkal nőtt a nyers és a naptárhatástól megtisztított adat szerint egyaránt – jelentette első becslése alapján kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Októberben is a nem élelmiszer jellegű termékeket árusító iparcikküzletek forgalma nőtt a legnagyobb, 9,7 százalékos ütemben, az élelmiszerek eladása 3,1 százalékkal, az üzemanyagoké 7,1 százalékkal nőtt naptárhatással korrigálva.
A nem élelmiszer jellegű termékek forgalma a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2013 júliusa óta minden hónapban emelkedett, az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2016 február óta nőtt minden hónapban az előző év azonos időszakához képest.
Az év első tíz hónapjában a forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 4,5 százalékkal nagyobb volt, mint az elmúlt év azonos időszakában.
A nem élelmiszer jellegű termékek forgalma 7,7 százalékkal, az élelmiszereké 2,5 százalékkal, az üzemanyagoké 3,2 százalékkal nőtt január-októberben az tavalyi év azonos időszakához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: májusban a bruttó átlagkereset 702 800 forint volt, 7,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
Májusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 702 800…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az előző hónaphoz mérten 1,3 százalékkal mérséklődött az ipari termelés májusban
2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Az elmúlt húsz év leggyengébb kajszitermése várható idén
A KSH adatai szerint Magyarországon a kajszi termése 10–25 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >Nyári feltöltődéshez tudatos döntések kellenek
A nyári vakáció a feltöltődésről szól – legalábbis így lenne…
Tovább olvasom >NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >