KSH: nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben
A kiskereskedelmi forgalom 0,3 százalékkal nőtt szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest a naptárhatástól megtisztított adatok szerint, a kiigazítatlan index 0,8 százalékos növekedést mutat. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján kedden megjelent felülvizsgált adatok megegyeznek a november 6-án közölt előzetes számokkal.
A növekedést a gépjármű üzemanyagok iránti kereslet táplálta, amely 3,1 százalékkal nőtt a naptárhatással kiigazított éves adatok szerint, míg az élelmiszer kereslet 0,4 százalékkal elmaradt a tavaly szeptemberitől. Az üzemanyagfogyasztás április óta az átlagosnál nagyobb növekedést regisztrált.
Az előzetes jelentésben jelzett stagnálással szemben a nem élelmiszeripari termékek értékesítési volumene 0,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.
A kiskereskedelmi forgalom egy év folyamatos visszaesés után áprilisban kezdett növekedni és volumene az év első kilenc hónapjából ötben meghaladta az egy évvel korábbit. Az előző hónapokban, júliusban és augusztusban 1,3, illetve 1,4 százalékos volt a növekedés a naptárhatástól megtisztított adatok szerint.
Az előző hónappal összevetve a kiskereskedelmi forgalom szezonálisan és naptárhatástól megtisztított volumene szeptemberben 0,7 százalékkal csökkent az augusztusi 0,3 százalékos mérséklődést követően.
A naptárhatással kiigazított éves adatok szerint az élelmiszereladások az előző két hónap egyformán 1,2 százalékos növekedése után csökkentek szeptemberben.
A nem élelmiszeripari termékek forgalma szeptemberben már harmadik hónapja nem csökkent. A ruházati cikkek és lábbelik eladása hatodik hónapja nőtt, szeptemberben 10,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A bútorok és műszaki cikkek értékesítési volumene 2011 decembere óta csökken (szeptemberben 1,0 százalékkal) éves összevetésben.
Szeptemberben a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök forgalma ismét 1,5 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, az illatszerek eladása a múlt év eleje óta nem csökken, igaz szeptemberben csak 0,2 százalékkal nőtt. A használtcikk eladások növekedése valamelyest felgyorsult az augusztusi 5,7 százalékot követően, s 6,0 százalékkal nőtt. Az évek óta legnagyobb növekedést mutató csomagküldő és internetes szolgálatok eladásai ugyanakkor az előző két hónap 50 százalékot meghaladó szárnyalása után 39,1 százalékkal nőttek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >