KSH: meglódult a kiskereskedelmi forgalom növekedése novemberben
Meglódult a kiskereskedelem növekedési üteme tavaly novemberben: a forgalom volumene 4,9 százalékkal nőtt 2012 novemberéhez képest a naptárhatástól megtisztított adatok szerint, míg a kiigazítatlan adat 4,4 százalékos növekedést jelez az előző havi egyformán 2,5 százalékos növekedés után – jelentette az első becslés alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A naptárhatással korrigált előzetes adatok szerint az élelmiszerek értékesítése 4,5, a nem élelmiszer jellegű termékeké 4,8, az üzemanyag eladások 5,0 százalékkal haladták meg tavaly novemberben az egy évvel korábbit. Az októberi adatok rendre 1,2, 3,3, illetve 3,7 százalékos éves növekedést mutattak.
A kereskedelmi forgalom novemberi élénkülésében szerepet játszhatott az egy évvel korábbi alacsony bázis, amikor 4,2 százalékos volt az éves visszaesés a naptárhatástól megtisztított adatok szerint. A forgalom volumene így tavaly novemberben meghaladta a két évvel korábbit, amikor 1,4 százalékkal volt nagyobb a 2010. novemberinél.
A kiskereskedelmi forgalom éves összevetésben tizenkét havi szakadatlan csökkenés után tavaly áprilisban indult növekedésnek és a múlt év első tizenegy hónapjából hétben meghaladta az egy évvel korábbit.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben tavaly áprilisban kezdődött növekedés júniusban és szeptemberben megtört ugyan, de július-augusztusban és októberben is egyaránt 1,2 százalékos növekedést mutatott az egy évvel korábbival szemben. A nem élelmiszer jellegű termékek eladása májusban indult folyamatos növekedésnek a júniusi kisebb megingástól eltekintve. Az üzemanyag kereslet szintén április óta folyamatosan húzza a kiskereskedelmi forgalom növekedési mutatóját.
A KSH a novemberi kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó második becslését január 29-én teszi közzé. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >