KSH: emelkedtek a mezőgazdasági termelői árak
A növényi termékek árának 5,4 százalékos emelkedése, az élő állatok és állati termékek árának 2,9 százalékos csökkenése eredőjeként májusban 2,4 százalékkal nőttek a mezőgazdasági termelői árak az előző év azonos hónapjához képest – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A búza ára 16,4 százalékkal esett, a kukoricáé 19,3 százalékkal nőtt, így a gabonafélék ára 4,6 százalékkal emelkedett. A burgonya éves áremelkedése 88,1 százalékra gyorsult az áprilisi 59,8 százalékról, a zöldségféléké pedig 9,2-re az előző havi 1,0 százalékról. A paradicsom felvásárlási átlagára 5,2 százalékkal alacsonyabb, a paprikáé 19,2 százalékkal magasabb volt, mint tavaly májusban.
A gyümölcsök áresése az áprilisi 3,0 százalékról 9,6 százalékra nőtt májusra.
Az élő állatok termelői ára 1,2 százalékkal mérséklődött a vágómarha 8,7 százalékos árcsökkenése miatt, a sertések és a baromfi felvásárlási ára alig változott tavaly májushoz viszonyítva, de a juh ára is 7,6 százalékkal alacsonyabb lett. Az állati termékek termelői ára 6,7 százalékkal alacsonyabb volt, mint tavaly májusban. A tej felvásárlási ára 13,6 százalékkal, egy év alatt 11 forinttal csökkent, a tojás 2,6 százalékkal volt olcsóbb, mint egy éve.
Az év első öt hónapjában a mezőgazdasági termelői árak 1,5 százalékkal emelkedtek, a növényi termékek 5,3 százalékot drágultak, az élő állatok (-3,6 százalék) és az állati termékek (-8,7 százalék) ára együttesen 5,2 százalékkal esett vissza a múlt év azonos időszakához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >