KSH: májusban 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene
Az idén májusban 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított és a kiigazítatlan adatok szerint egyaránt az előző év azonos időszakához képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán az első korrekció szerinti adatokat. Ez 0,3 százalékponttal alacsonyabb az első gyorsbecslés 2,5 százalékos emelkedést jelző adatánál. Az eltérés a nem élelmiszer jellegű termékek és az üzemanyagok fogyasztásának a gyorsbecslésben közöltnél lassabb növekedéséből adódott.
A májusi adat a kiskereskedelmi eladások jelentős lassulását jelzi az áprilisi 3,1 százalékos növekedéshez képest, igaz azelőtt egy évig nem regisztrált növekedést a statisztika.
Az első korrigált adatok szerint az első becsléssel megegyezően az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 0,9 százalékkal emelkedett az értékesítés volumene, míg a nem élelmiszer-kiskereskedelemben a korábbi 2,1 százalék helyett 1,9, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,8 százalék helyett 5,5 százalékkal emelkedett az értékesítés volumene.
A ruházati termékek eladása 2,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a bútor és műszaki cikkek eladása azonban 0,7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, csak úgy mint az elmúlt másfél év alatt minden hónapban. A könyvek és számítástechnikai termékek értékesítési volumene az áprilisi csökkenés után ismét nőtt 1,4 százalékkal, az illatszerek értékesítése továbbra is dinamikusan, 7,2 százalékkal emelkedett. A gyógyszerekből és gyógyászati termékekből – az előző két hónappal ellentétben – 3,4 százalékkal kevesebb fogyott. A használtcikk forgalom az előző két hónap visszaesését követően 10,2 százalékkal, a csomagküldő szolgálatok értékesítése és az internetes eladások az áprilisi 34,0 százalékosnál is jobban, 41,1 százalékkal szárnyaltak májusban.
Az előző hónaphoz képest 0,2 százalékkal kisebb volt a kiskereskedelmi forgalom a szezonálisan és naptárhatástól megtisztított adatok szerint, míg áprilisban 1,8 százalékos volt a növekedés. Áprilishoz képest 0,5-0,5 százalékkal csökkent az élelmiszerfogyasztás és az üzemanyag forgalom, de 0,7 százalékkal nőtt a nem élelmiszer jellegű termékek eladása döntően a használtcikk (5,0 százalékos) és a csomagküldő (4,0 százalék) eladások révén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >