KSH: májusban 0,6 százalékkal nőttek a mezőgazdasági termelői árak
A mezőgazdasági termelői árak májusban 0,6 százalékkal nőttek az egy évvel korábbiakhoz képest. Az emelkedés a növényi termékek árának 4,6 százalékos növekedéséből és az élő állatok és állati termékek árának 6,4 százalékos csökkenéséből tevődik össze – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A gabonafélék ára 10,0 százalékkal emelkedett egy év alatt májusra, az áprilisi 10,7, és a márciusi 10,2 százalékos drágulást követően. A gyümölcsök és a zöldségek ára egyaránt 7,9 százalékkal nőtt. A burgonya ára 3,7 százalékkal csökkent egy év alatt – közölte a KSH. A tárolt burgonya ára 16 százalékkal csökkent, az újburgonyáé pedig 68 százalékkal nőtt – tették hozzá.
Az élő állatok termelőiár-szintje 9,1 százalékkal csökkent, az állati termékeké 0,6 százalékkal lett alacsonyabb. A vágósertés ára 20 százalékkal csökkent, kilogrammonként 353 forintra.
A tej ára 0,7 százalékkal csökkent literenként 93 forintra, a tojásé 2,2 százalékkal még magasabb volt a tavaly májusinál, ami az előző hónapban mért növekedéshez képest csaknem 8 százalékponttal alacsonyabb drágulás.
Január-májusában az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 0,9 százalékkal nőttek, ezen belül a növényi termékek ára 1,9 százalékkal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 0,9 százalékkal csökkent. A vágósertés ára 11 százalékkal csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >