KSH: júniusban 6,2 százalékkal csökkentek a mezőgazdasági termelői árak
Júniusban a növényi termékek 3,6, az élő állatok és állati termékek 10,4 százalékkal voltak olcsóbbak, így a mezőgazdasági termelői árak 6,2 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint egy évvel korábban – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A mezőgazdasági termelői árak éves összevetésű csökkenése 2013 júliusa óta tart.
Júniusban a gabonafélék ára 13,4, a zöldségféléké 2,1 százalékkal visszaesett, a burgonya ára 30 százalékkal nőtt, ami az újburgonya piaci megjelenésével magyarázható a KSH szerint.
Júniusban a gyümölcsfélék ára 16,1 százalékkal emelkedett, a termékcsoport árindexét jellemzően az ebben az időszakban értékesített meggy 15 százalékos áremelkedése határozta meg. Az élő állatok termelői árszintje 7,8, az állati termékeké 15,8 százalékkal alacsonyabb lett.
Január-júniusban átlagosan 7,0 százalékkal voltak olcsóbbak a mezőgazdasági termékek, a növényi termékek ára 5,9, az élő állatok és állati termékek ára 8,6 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakával összevetve.
A júliusi mezőgazdasági termelői árakat szeptember 14-én teszi közzé a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >KSH: februárban 8,7 százalékkal esett vissza az ipari termelés
2025 februárjában az ipari termelés volumene 8,7, munkanaphatástól megtisztítva 8,0…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >