KSH: júliusban jobban csökkent az import az exportnál
Júliusban az export euróban kifejezett értéke 5,2, az importé 6,0 százalékkal csökkent a múlt év azonos hónapjához képest, a kereskedelmi többlet 24 millió euróval 662 millió euróra emelkedett – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A kivitel utoljára márciusban csökkent éves összevetésben 3,9 százalékkal 16 havi folyamatos emelkedés után. Az import nyolchavi emelkedés után márciusban és áprilisban is 3,5, illetve 1,7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
A júliusi ipari termelésről kiadott első KSH becslés 4,7 százalékos csökkenést jelzett az előző havi 0,3 százalék után, amiből már gyanítható volt a gyengébb exportteljesítmény.
Júliusban az export értéke 7,283 milliárd, az import 6,621 milliárd euró volt. A kivitel 1,162 milliárd euróval, 13,8 százalékkal esett vissza az előző havihoz viszonyítva, míg importban 713 millió euró, 9,7 százalék volt a havi csökkenés.
Az év első hét hónapjában az export euró értéke 1,9, az importé mindössze 0,2 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához viszonyítva. A kereskedelmi aktívum 6,038 milliárd eurót tett ki, 893 millióval nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >