KSH: júliusban 1,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Júliusban 1,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához képest – jelentette az első gyorsbecslés alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
A kiigazítatlan nyers adatok szerint 1,7 százalékos volt a növekedés.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben és a nem élelmiszer-kiskereskedelemben egyaránt 1,0 százalékkal, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben 2,9 százalékkal emelkedett júniusban az értékesítés volumene az egy évvel korábbihoz képest.
Júniusban a két előző hónap növekedése után csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év júniusához képest. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a forgalom 0,4 százalékkal maradt el a tavaly júniusitól, a kiigazítatlan nyers adatok szerint 0,9 százalékos volt a csökkenés.
Áprilisban 3,1 májusban 0,9, százalékkal nőtt az értékesítés volumene az előző év azonos időszakához képest. Ezt megelőzően tavaly júliusban regisztrált növekedést utoljára a statisztika.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júliusi 1,0 százalékos növekedése a júniusi 1,8 százalékos csökkenés után következett be.
A nem-élelmiszer termékek volumenének 1 százalékos júliusi emelkedése a júniusi 0,4 százalékos csökkenést követte. Májusban 1,9 százalékos volt a növekedés, míg áprilisban 0,2 százalékos csökkenést regisztrált a KSH. Bővülést tavaly márciusban jelzett legutóbb a statisztikai hivatal.
Az üzemanyag-forgalom negyedik hónapja nőtt júliusban. A 2,9 százalékos bővülés a júniusi 2,4, a májusi 5,5 és az áprilisi 6,5 százalékos emelkedés után következett be. Ezt megelőzően tavaly márciusban nőtt az üzemanyag-kiskereskedelem forgalmának volumene utoljára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >