KSH: júliusban 1,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Júliusban – az előző havi csökkenéssel szemben – ismét nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene és 1,2 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit a naptárhatástól megtisztított adatok szerint – jelentette a hónap elején közölt előzetes adatot megerősítve kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A kiigazítatlan mutató 1,8 százalékos növekedést jelez, az előzetesen közölt 1,7 százalékos növekedésnél is jobbat.
A kiskereskedelmi forgalom tavaly március óta áprilisban mutatott először növekedést és a júniusban regisztrált stagnálás figyelembe véve negyedik hónapja nem marad el az egy évvel korábbitól.
A szezonálisan és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az üzemanyag eladások 1,0 százalékos csökkenése miatt a forgalom 0,4 százalékkal elmaradt az előző havitól, de az élelmiszerkereslet 0,6, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése pedig 0,5 százalékkal nőtt.
A naptárhatástól megtisztított éves adatok szerint júliusban az élelmiszerértékesítés az átlaggal megegyező 1,2 százalékkal nőtt az 1,0 százalékos előzetes emelkedéssel szemben, a nem élelmiszer termékek eladása 0,9 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit az előzetesen közölt 1,0 százalékos emelkedés helyett.
A nem élelmiszer jellegű cikkek értékesítésének növekedését továbbra is az internetes és egyéb csomagküldő szolgálatok eladásainak 56,5 százalékos éves növekedése húzta, bár a forgalomból 4 százalékkal sem részesedtek.
A ruházati cikkek, textiláruk és cipők eladása negyedik hónapja nőtt júliusban 1,9 százalékkal, az illatszerek és a használt cikkek értékesítési volumene 3,4, illetve 4,3 százalékkal haladta meg a tavaly júliusit. A gyógyszerek és gyógyászati termékek forgalma 2,4 százalékkal esett vissza, a bútorok és műszaki cikkek kereslete alig 0,8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól – derült ki a KSH kedden közölt részletes adataiból. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >