KSH: ismét 10 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyek forgalma februárban
Februárban 13,3 százalékkal több külföldi vendég 11,4, százalékkal több vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, a belföldi vendégek száma 9,6, az általuk eltöltött éjszakáké 9,0 százalékkal nőtt az egy évvel korábbival összevetve. A szálláshelyek vendégforgalma 10,2 százalékkal nőtt a januári 8,9 százalékos emelkedés után – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A szálláshelyek bruttó árbevétele 10,8, százalékkal 18,95 milliárd forintra nőtt, amiből szállásdíj bevétel 11,7 százalékkal 9,602 milliárdra, a vendéglátásból eredő bevétel 10,2 százalékkal 4,769 milliárdra nőtt februárban éves összehasonlításban.
A legjelentősebb küldő országok közé tartozó Egyesült Királyságból, Olaszországból és Ausztriából jövőknél 42, 11, illetve 5,4 százalékkal emelkedett, míg Oroszországból, Ukrajnából és Németországból érkezőknél 36, 11, illetve 5,1 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma.
A bevételek alakulását befolyásolták a külföldi valutaárfolyamok is. A forint havi átlagárfolyama az euróval és a rubellel szemben 1, illetve 34 százalékkal erősödött, a fonttal szemben pedig 10 százalékkal gyengült.
A kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 14 732 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó szállásdíj (bruttó REVPAR) 6224, a szállodai szobára jutó teljes árbevétel (TREVPAR) pedig 12 205 forint volt.
A szállodák szobakihasználtsága februárban átlagosan 2,6 százalékponttal emelkedett, és 42 százalékos volt.
A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 1601 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát, a kártyatulajdonosok 1,5 százalékkal többet, 755 millió forintot költöttek ezzel a fizetőeszközzel.
A Magyarországon működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2287 volt február 28-án, a kiadható szobák száma az egy évvel korábbinál 2,9 százalékkal magasabb volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >Visit Hungary: világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar vidéket
Világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >