KSH: hat százalék fölött nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A kiskereskedelmi üzletek forgalma 6,4 százalékkal nőtt tavaly novemberben az egy évvel korábbihoz viszonyítva a naptárhatással kiigazított és a nyers adat szerint egyaránt – jelentette hétfőn első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A kiigazított adatok szerint novemberben harmadik hónapja növekszik 6 százalék felett a kiskereskedelmi forgalom.
A múlt év első tizenegy hónapjában 4,7 százalékkal nőtt az üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest a naptárhatástól megtisztított és a nyers adatok szerint egyformán.
Az előzetes adatok szerint az októberi 9,7 százalékról novemberben 10,2 százalékosra gyorsult az iparcikküzletek értékesítési volumene, 4,0 százalékkal emelkedett a élelmiszerboltok és 3,7 százalékkal a benzinkutak forgalma.
Az élelmiszer vásárlások növekedési üteme 16 hónapja a legmagasabbra szökött, az üzemanyag fogyasztás éves emelkedése viszont jelentősen lelassult az októberi 7,1 százalékról.
Az első tizenegy havi forgalomnövekedés az iparcikk eladások 8,0 százalékos, az üzemanyagforgalom 3,3 százalékos és az élelmiszerfogyasztás 2,7 százalékos növekedéséből ered.
A kiskereskedelmi forgalom 2017 novemberi részletes adatait január 24-én közli a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >