KSH: februárban 8,1 százalékkal csökkentek a mezőgazdasági termelői árak
Februárban a növényi termékek árának 7,9, az élő állatok és állati termékek felvásárlási árának 8,5 százalékos csökkenése következtében 8,1 százalékkal alacsonyabbak voltak a mezőgazdasági termelői árak, mint egy évvel korábban – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A termelői árak csökkenése 2013 júliusa óta megszakítás nélkül tart, bő egy évig a gabonafélék árcsökkenése okozta, de tavaly augusztus óta az állati termékek termelői ára is folyamatosan csökken.
Februárban a gabonafélék 10,7 százalékkal voltak olcsóbbak, mint egy évvel korábban, a zöldségfélék ára 13,6 százalékkal emelkedett. A burgonya ára 36,7, a gyümölcsféléké 20,9 százalékkal csökkent.
Az élő állatok termelői árszintje 6,1 százalékkal lett alacsonyabb. A vágósertés termelői ára 9,5 százalékkal esett vissza, de az előző hónaphoz képest 1,3 százalékkal nőtt. A vágóbaromfi ára 4,3 százalékkal mérséklődött.
Az állati termékek közül a tojás ára 10 százalékkal nőtt, miközben a tejé 19 százalékkal csökkent. Idén január-februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 7,4 százalékkal csökkentek. A növényi termékek ára 7,3, az élő állatok és állati termékeké 7,5 százalékkal esett vissza az év első két hónapjában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A csontos csirkemell és a csirkemellfilé ára is számottevően csökkent
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 2,4 százalékkal 142 ezer…
Tovább olvasom >Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >Felélénkült a burgonya exportpiaca
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >