Az export erősebben nőtt az importnál
Az idén májusban 678 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet, 285 millió euróval több, mint az előző év májusában – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.
A tájékoztatás szerint májusban az export euróban számított értéke 4,5 százalékkal, az importé 2,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Májusban a kivitel értéke 9,4 milliárd eurót (3056 milliárd forintot), a behozatalé 8,7 milliárd eurót (2832 milliárd forintot) tett ki.
Magyarország a kivitel 82 százalékát, a behozatal 75 százalékát az Európai Unió tagállamaival bonyolította le.
Az év első öt hónapjában a külkereskedelmi termékforgalom egyenlege 2776 millió eurót tett ki, ami 347 millió euróval kevesebb az előző év azonos időszakához képest.
Január-májusban a kivitel értéke 46 044 millió euró (14 720 milliárd forint) volt, euróban számolva 5,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Az év első öt hónapjában a behozatal értéke 43 268 millió eurót (13 825 milliárd forint) tett ki, ami euróban 6,4 százalékos növekedés a múlt év azonos időszakához mérten.
A KSH augusztus 1-jén teszi közzé a májusi külkereskedelmi termékforgalom második becslését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >