KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,6 százalékkal mérséklődtek
2024. augusztusban az ipari termelői árak átlagosan 3,0 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. A belföldi értékesítés árai 1,2, az exportértékesítésé 4,0 százalékkal nőttek – jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az ipari exportértékesítési árak 4,0 százalékkal magasabbak voltak
Az előző hónaphoz viszonyítva a belföldi értékesítési árak 0,2, az exportértékesítési árak 1,8 százalékkal emelkedtek, így az ipari termelői árak összességében 1,3 százalékkal nőttek.
A belföldi értékesítési árak átlagosan 1,2 százalékos emelkedésén belül a 60,0 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparé 2,7 százalékkal magasabbak, a 38,6 százalékos súlyú energiaiparé (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 2,2 százalékkal alacsonyabbak voltak. Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,6 százalékkal mérséklődtek.
Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 0,5, a beruházási javakat gyártókban 4,8, a fogyasztási cikkeket gyártókban 1,2 százalékkal emelkedtek az árak.
Az ipari exportértékesítési árak 4,0 százalékkal magasabbak voltak, ezen belül a 82,9 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparban 2,5, a 16,7 százalékos súlyú energiaiparban 8,8 százalékkal nőttek az árak.
Január-augusztusban a belföldi értékesítés árai 3,1 százalékkal mérséklődtek a múlt év január-augusztusihoz képest, az exportértékesítésé lényegében nem változtak (+0,1 százalék), így az ipari termelői árak összességében 1,0 százalékkal alacsonyabbak voltak mint a múlt év első nyolc hónapjában.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >42 százalékkal esett vissza az élősertés behozatala
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 3,3 százalékkal 5,6 ezer…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Meglepetést okozott az infláció
A vártnál magasabb lett az április infláció. A jövőt nézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >