Áprilisban tovább nőtt az exporttöbblet
A kivitel euróban számolt értéke 5,1 százalékkal nőtt, a behozatalé 1,9 százalékkal csökkent áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, a kereskedelmi többlet 527 millió euróval, 959 millió euróra emelkedett – jelentette első becslése alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Márciusban az export és az import 3,5, illetve 3,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
Az első négy hónapban az export 2,5, az import 1,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakával összevetve, a kiviteli többlet 406 millió euróval, 3,418 milliárd euróra emelkedett.
A kivitel euróban 8,013, a behozatal 7,054 milliárd eurót tett ki áprilisban, az export 80, az import 79 százaléka a többi uniós országba ment, illetve onnan érkezett – tette hozzá a KSH.
Az euró árfolyama 11,91 forinttal (4,0 százalék) emelkedett, a dolláré viszont 3,18 forinttal (1,7 százalék) csökkent. Forintban a kivitel 9,1, az import 1,8 százalékkal nőtt tavaly áprilisihoz viszonyítva.
Az első négyhavi export értéke 30,638 milliárd eurót tett ki, az import 27,219 milliárd euró volt.
A külkereskedelmi termékforgalom áprilisi részletes adatait június 30-án közli a KSH második becslése alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >