KSH: áprilisban 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene
Áprilisban a nyers adat szerint 4,1, naptárhatástól megtisztítva 5,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbival összevetve – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a második becslés alapján.
Az első becslésben közölt áprilisi adatnál a második becslés 0,3 százalékponttal alacsonyabb, mivel a nem élelmiszer jellegű cikkek forgalmát az első becsléshez képest 7,8-ról 7,1 százalékra módosította a KSH.
Az élelmiszer-kereskedelemben áprilisban 1,6 százalékkal emelkedett a forgalom volumene, a márciusi 4 százalék után. Tavaly áprilisban 7,1 százalékkal nőttek az eladások ebben a szektorban, vagyis a viszonylag magas bázis befolyásolja a forgalom alakulását a következő hónapokban.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 78 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítése 1,5 százalékkal nőtt áprilisban a márciusi 4,6 százalék után.
A nem élelmiszer jellegű cikkekből 7,1 százalékkal vásároltak többet áprilisban az egy hónappal korábbi 5,6 százalékos bővülés után.
Ebből a használtcikkek eladásai 18,8 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, ami enyhe lassulás a márciusi 19,5 százalékhoz képest, azonban jelentősen meghaladja a tavaly áprilisban mért 1,7 százalékot.
A textil-, ruházati termékek, valamint lábbelikből 15,2 százalékkal adtak el többet ami majdnem duplája a márciusi 8,1 százalékos bővülésnek és túlszárnyalja a tavaly áprilisi 9,7 százalékot is.
A márciusi 1,7 százalékot jelentősen meghaladva, 4,1 százalékkal nőtt a gyógyszerek, gyógyászati termékek forgalma az év negyedik hónapjában éves összehasonlításban. Az illatszerek forgalma március (12,8 százalék) után is kiemelkedően, 14,2 százalékkal nőtt áprilisban.
A könyvek eladásai 7,7 csökkentek áprilisban az egy évvel korábbihoz és kevesebb könyvet értékesítettek a márciusihoz képest is.
A számítástechnikai eszközök, valamint egyéb iparcikkek eladásai 10,0 százalékkal nőttek, ami enyhe lassulás a márciusi éves 13,6 százalékos növekedés után.
Az üzemanyag-eladások 9,3 százalékkal haladták meg a tavaly áprilisit, ami gyorsulás a márciusban mért 8,7 százalékhoz, és jelentős növekedés az egy évvel korábbi 3,5 százalékhoz képest.
Áprilisban folytatódott a bővülés az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelemben, az eladások 21,9 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 5,9 százalékkal csökkentek áprilisban.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 752 milliárd forint volt áprilisban.
Az országos kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott.
Az év első négy hónapjában 6,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest, az élelmiszer eladások 3,6, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése 8,4 százalékkal nőtt az üzemanyag fogyasztás volumene 9,6 százalékkal nőtt a naptárhatással kiigazított adatok szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >