KSH: a „húsvéthatás” megdobta a kiskereskedelmi forgalmat
Márciusban a kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát – jelentette pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A nyers adat 2015. január óta a legmagasabb növekedést mutatja.
A húsvéthatást mutatja, hogy márciusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 7,0 százalékkal nőtt a forgalom éves összevetésben az előző két havi 3,6, 4,5 és a tavalyi egész éves 3,0 százalék után.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,8 százalékkal nőtt a forgalom, ami viszont fél éve a legalacsonyabb növekedés és jelentős lassulást jelez a februári 9,2 és a januári 12,5 százalék után. Az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, a kiugró februári 9,8 százalékot követően.
Az év első negyedévében a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított adata 7,2, a nyers mutató szerint 7,7 százalékkal nagyobb volt, mint az előző év azonos időszakában. A nem élelmiszer jellegű iparcikkek értékesítése változatlan áron számolva 9,7 százalékkal nőtt, az üzemanyag-fogyasztás 7,5 százalékkal, míg az élelmiszereké 5,1 százalékkal emelkedett.
A márciusi kiskereskedelmi forgalom részletes adatait május 24-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >