KSH: a „húsvéthatás” megdobta a kiskereskedelmi forgalmat
Márciusban a kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát – jelentette pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A nyers adat 2015. január óta a legmagasabb növekedést mutatja.
A húsvéthatást mutatja, hogy márciusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 7,0 százalékkal nőtt a forgalom éves összevetésben az előző két havi 3,6, 4,5 és a tavalyi egész éves 3,0 százalék után.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,8 százalékkal nőtt a forgalom, ami viszont fél éve a legalacsonyabb növekedés és jelentős lassulást jelez a februári 9,2 és a januári 12,5 százalék után. Az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, a kiugró februári 9,8 százalékot követően.
Az év első negyedévében a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított adata 7,2, a nyers mutató szerint 7,7 százalékkal nagyobb volt, mint az előző év azonos időszakában. A nem élelmiszer jellegű iparcikkek értékesítése változatlan áron számolva 9,7 százalékkal nőtt, az üzemanyag-fogyasztás 7,5 százalékkal, míg az élelmiszereké 5,1 százalékkal emelkedett.
A márciusi kiskereskedelmi forgalom részletes adatait május 24-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >10 bevált stratégia a munkavállalók motivációjának növelésére
A munkavállalói motiváció a szervezeti siker egyik kulcsa: közvetlenül befolyásolja…
Tovább olvasom >