KSH: 935 millió euró volt a külkereskedelmi többlet februárban
Az export és az import euróban számolt értéke 7,4, illetve 6,3 százalékkal haladta meg februárban az egy évvel korábbit, az aktívum 128 millió euróval 935 millió euróra nőtt – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
Az első két hónapban a kivitel 5,6 százalékkal, a behozatal 3,5 százalékkal nőtt. A kereskedelmi többlet 1,644 milliárd euró volt, 330 millióval több, mint tavaly január-februárban.
Februárban a kivitel értéke 7,3 milliárd eurót (2253 milliárd forintot), a behozatalé 6,4 milliárd eurót (1964 milliárd forintot) tett ki.
A februári export 78 százaléka az Európai Unió tagállamaiba irányult, az import forgalomból pedig 76 százalékkal részesedtek az uniós országok.
Az év első két hónapjában a kivitel értéke 14,1 milliárd euró (4414 milliárd forint), a behozatalé 12,5 milliárd euró (3901 milliárd forint) volt.
Januárhoz képest mind az export, mind az import növekedése gyorsult, az év első hónapjában a kivitel euróban számolt értéke 3,7, a behozatalé viszont csak 0,7 százalékkal haladta meg egy évvel korábbit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Újra reflektorfényben a nyúlhús: lendületben a hazai fogyasztás, de továbbra is az export a húzóerő
A kétezres évektől kezdve alapjaiban alakult át a hazai nyúltenyésztés…
Tovább olvasom >Albán káposztadömping Kelet-Európában – 71%-kal nőtt az export az év elején
Látványosan megugrott az albán káposztaexport Kelet-Európába 2025 első hónapjaiban –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >