KSH: 91 millió euró volt a termék-külkereskedelmi hiány februárban
Februárban az export euróban számított értéke 17,7 százalékkal, az importé 29,2 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál. A külkereskedelmi egyenleg 876 millió euróval romlott, 91 millió euró deficitet mutatott – közölte csütörtökön első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az előző hónaphoz viszonyítva az export 9,5 százalékkal, az import 7,9 százalékkal emelkedett.
Az export és az import euróban számított február havi értéke megdöntött minden eddigi rekordot, az export harmadszor, az import másodszor lépte túl a 11 milliárd eurós küszöböt.
Az import növekedési üteme tavaly május óta minden hónapban nagyobb volt, mint az exporté, a hét tavalyi hónapból háromszor volt kétszámjegyű a százalékpontban kifejezett különbség, de 16,8 százalékponttal idén januárban volt a legnagyobb, amelyet a februári 11,4 százalékpont követett.
A külkereskedelmi áruforgalom tavaly július óta minden hónapban hiánnyal zárt.
Az év első két hónapjában az export 17,2 százalékkal, az import 31,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, az egyenleg 2,066 milliárd euróval romlott, 335 millió euró volt a kéthavi hiány.
A múlt évben az export 13,6, az import 18,2 százalékkal haladta meg az előző évit, az exporttöbblet 5,618 milliárdról 1,897 milliárd euróra apadt, miután a második félévben 1,658 milliárd euró deficit halmozódott fel.
A külkereskedelmi áruforgalom februári részletes adatait május 2-án közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >