KSH: 2,6 százalékkal, az előzetesnél kevésbé csökkent a kiskereskedelmi forgalom januárban
Kedvezőbb képet fest a kiskereskedelem januári alakulása, mint amilyet a három hete közölt előzetes adatok tükröztek. Januárban a kiskereskedelmi forgalom volumene 2,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól az előzetesen közölt 4,1 százalékos visszaesés helyett – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden közölt részletes adataiból.
Az előző hónaphoz képest a forgalom 0,4 százalékos januári lassulása nem „rombolta le” a decemberi 0,6 százalékos növekedést, azaz a kiskereskedelmi eladások volumene meghaladta a novemberi szintet.
Az élelmiszer-kereslet az előzetesen jelzett 3,5 százalékkal szemben 2,8 százalékkal csökkent, a nem élelmiszer jellegű termékek eladása 6,5 százalék helyett csak 3,0 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.
A bútorok és műszaki cikkek eladása 10,7 százalékkal csökkent, de augusztus óta ez a legkisebb visszaesés volt. A gyógyszerek és gyógyászati termékek eladása ötödik hónapja nőtt, de mértéke januárban volt a legszerényebb, 1,6 százalékos. Az illatszerek értékesítése egy éve először csökkent éves összehasonlításban, januárban 2,6 százalékkal kevesebbet adtak el belőlük, mint egy évvel korábban. A csomagküldő szolgálatok – beleértve az online kereskedelmet is – folytatták szárnyalásukat, és 28,2 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le, mint 2012 januárjában.
Az előző hónapnál csak 0,4 százalékkal volt kisebb a forgalom, azaz az ünnepek hatását is tükröző 0,6 százalékos decemberi növekedés után a novemberi szintet meghaladta. Az élelmiszer-értékesítés volumene megegyezett a decemberivel, a ruházati cikkek eladási volumene – vélhetően a kiárusítások hatására – 1,0 százalékkal nagyobb volt az előző havinál. A ruha-cipő eladások az egy évvel korábbihoz képest is 0,9 százalékkal emelkedtek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >