Jobban nőtt a behozatal az ez exportnál
Az első negyedévben a kivitel euróban számított értéke 3,4, a behozatalé 3,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a 2,097 milliárd euró külkereskedelmi aktívum alig 54 millió euróval volt kevesebb a tavalyinál – jelentette csütörtökön első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Márciusban az export 3,8, az import 1,1 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A forgalom alakulásában szerepet játszott, hogy márciusban kettővel kevesebb munkanap volt, mint egy évvel korábban. A havi külkereskedelmi többlet 264 millió euróval 558 millió euróra csökkent. A kivitel 81 százaléka az Európai Unió tagállamaiba irányult, a behozatal 77 százaléka onnan származott, tette hozzá a KSH.
Az export és az import tavaly áprilisban csökkent legutóbb éves összevetésben, akkor is a munkanaphatás miatt, mert hárommal kevesebb munkanap volt, mint egy évvel korábban.
Márciusban 9,124 milliárd euró volt az export értéke és 8,566 milliárd az importé. Az előző hónaphoz viszonyítva az export 581 millió euróval, 6,8 százalékkal, az import 864 millió euróval, 11,2 százalékkal nőtt.
A márciusi külkereskedelmi forgalom részletes adatait június 1-én közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >