KSH: 21 ezerrel nőtt a foglalkoztatottak száma
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2023 decemberében 4,723 millióra bővült a munkavállalók száma, tehát 21 ezer fővel dolgoznak többen, mint egy évvel ezelőtt.
Az adatokat kommentálva Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára pénteki közleményében kiemelte, hogy 2023 utolsó negyedévében a 15-64 éves korosztály aktivitási rátája minden eddiginél magasabb szintre, 78,5 százalékra emelkedett.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a Gyurcsány korszakhoz képest 1 millióval dolgoznak többen, míg a regisztrált álláskeresők száma továbbra is történelmi mélyponton van. Emlékeztetett, hogy a 15-64 éves korosztály aktivitási rátája 2022 negyedik negyedévében 77,6 százalékot, 2010 utolsó negyedévében pedig 64,2 százalékot ért el. Azaz a mostani rekord magas aktivitási ráta komoly lépést jelent a 85 százalékos munkaerőpiaci aktivitás elérése felé.
Megerősítette: a növekedés helyreállítása és a 4 százalékos GDP növekedés elérése érdekében a fogyasztás növelése és a beruházások 25 százalék felett tartása mellett a hazai munkaerőtartalék mozgósításával tovább kell növelni a munkaerőpiaci aktivitást is.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >Milyen lesz a 2025-ös év? Indul a repülőrajt?
Ismét egy érdekes és hasznos összejövetelt tartott a Magyar Termék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >