Krémek minden korosztálynak
A test-, arc- és kézápolók gyártói nem kis dilemmával küzdenek a fejlesztések során, a vásárlók egyszerre szeretnék, ha az általuk használt krémek csak természetes anyagokat tartalmazának, de elvárják, hogy akár egy termékkel megoldást találjanak minden bőrproblémájukra. Egyre növekvő piaca van a férfiak számára készült kozmetikumoknak is.A kéz- és testápolók piaca az elmúlt évben értékben tovább nőtt, a kézápolók időszakos megtorpanását jól ellensúlyozta a testápolók négy százalékot meghaladó emelkedése. Ennél is jobban teljesítettek az arcápolók, éves forgalmuk csaknem 11 milliárd forinttal nőtt, a növekedés itt egy éven belül több mint tízszázalékos volt. A kézápolók piacán telente nagyobb a kereslet, de a karácsonyi szezon minden kategóriában forgalombővülést jelent.
Az arcápolók értékesítésében a patikák még mindig fontos helyet töltenek be, egyes márkákat – például a Vichyt – csak itt forgalmaznak, így a csatorna 12 százalékos részesedéssel bír az eladásokban. A kéz- és testápolókat viszont leginkább a drogériákban és nagyobb bevásárlóközpontokban szerzik be a fogyasztók.
Ellentétes kiszereléstrendek
Ireghy Attila, a Helia-D kereskedelmi igazgatója szerint a fogyasztók azért részesítik előnyben a vegyiáru-üzleteket, mert itt legtöbbször rögtön tanácsot is kaphatnak az eladóktól, és a funkció szerinti csoportosítás miatt jobban átlátják az egész termékpalettát.
A karácsonyi szezonban a bevásárlóközpontok kiemelkedő forgalmat bonyolítanak le az ajándékként csomagolt szépségápolási cikkből.
A kiszerelés tekintetében ellentétes folyamatok mennek végbe: míg a testápolók piacán egyre népszerűbbek a családi, 300 millilitert meghaladó kiszerelések, addig a kézkrémek és arckrémek piacán a praktikus, táskában hordható, kisebb kiszereléseket választják a fogyasztók. A kis kiszerelések aránya mennyiségben és értékben egyaránt tíz százalékkal bővült az elmúlt évben.
– A Helia-D Szemkörnyékápoló mini airless pumpával adagolja a terméket, olyan kicsi, hogy a retikülben is prímán elfér, ráadásul a speciális adagolónak köszönhetően nem juthatnak bele kórokozók sem – foglalja össze a termékelőnyöket Ireghy Attila.
Maszkabál
Az arcápolás területén egyre markánsabb a különböző maszkok jelenléte. Tavalyhoz képest megháromszorozódott az értékesítésük. Az innováció fő iránya itt is a gyümölcsök és a zöld tea alapanyagként való használata.
Az arcápolási termékek között egyre bővül a különböző krémtartalmú tisztítókendők kínálata. A sminkeltávolításra használt speciális kendőcskéket és krémmel átitatott korongokat a tinik igényeinek megfelelő változatban is kifejlesztették, az oxy márka az elmúlt években három új formátummal bővítette ernyőmárkáját.
– A gyártók ma már csak olyan termékekkel jelenhetnek meg a piacon, amelyek innovatívak, ugyanakkor többletértéket jelentenek a fogyasztók számára. Önmagában az már nem elég, hogy egy arckém vagy testápoló hidratál: egyszerre több funkciónak kell megfelelniük. A hölgyek szeretnék, ha a krémek nem csak táplálnák, de feszesítenék, s közben barnítanák is bőrüket – mondja Ireghy Attila.
A piaci kihívásokra vállalata barnító testápolóval és extra hidratálást nyúltó Helia-D Aquaboom arckrémmel válaszolt.
Oxigén igen, olaj nem
Az innováció másik irányát jelentette a Nivea Oxigen Power termékcsaládja, amelynek legnagyobb újítása a 15 százalék hozzáadott oxigén. De itt sem felejtkeztek el a többletszolgáltatás nyújtásáról, 8-as erősségű UV-szűrő és antioxidáns hatás jellemzi a terméket.
Egyre bővül az olajmentes termékek köre, szinte minden arckrémgyártó készít száraz, vízhiányos bőrre kifejlesztett terméket. A Garnier idén a Total Fresh márkával lépett piacra, amely hozzáadott B5-vitamint is tartalmaz, és használatát normál bőrűeknek is ajánlják.
Folyamatos innováció jellemzi az érett bőrre ajánlott termékek piacát, az arcápoló termékek kiegészültek az idősebb bőrre ajánlott kéz- és körömápolókkal is.
A hagyománnyal rendelkező márkák iránt erősebb a bizalom, de a kereskedelmi márkák értékesítési aránya az arcápolók között két év alatt két százalékponttal nőtt, és ez idő alatt három százalékkal több saját márkás kéz- és testápoló fogyott. A drogériák mellett idén a Tesco is bővítette saját márkás termékeinek kínálatát, nyitott a kozmetikumok felé. Így jövőre várhatóan tovább bővül a saját márkás termékek aránya.
Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >