Kreativitás palackozva
Az üdítőitalok között nem csak praktikus oldala van a csomagolásnak: egy-egy merész palackinnováció még egyedibbé, értékesebbé teheti a márkát. A Coca-Cola Magyarország az elmúlt évben bevezette az alupalackos Coca-Cola kiszerelést. A célcsoport egyedisége miatt a terméket kifejezetten válogatott, presztízs szórakozóhelyeken és rendezvényeken lehet kapni, prémium áron. A fogyasztó cserébe a szokásostól eltérő, kiemelkedő, összetett élményben részesül.
Hely az alkoholnak
A Coca-Cola palack specialitása, hogy ez egy úgynevezett mixing palack. Ez azt jelenti, hogy míg 0,25 literes űrtartalommal bír, valójában csak 2 deci klasszikus Coca-Colát töltenek bele gyárilag, és ezt zárják a jól ismert koronazárral. A fennmaradó űrtartalom különféle alkoholtermékek hozzáadását teszi lehetővé.
Formavilágában a palack az 1916-ban bemutatott, s azóta is töretlen népszerűségnek örvendő kontúrpalack formáját követi. Anyaga a formapalackok terén teljesen egyedi: alumínium. Formája és alapanyaga mellett a nyomtatási technológia érdemel külön figyelmet, amely által a termék designja rendkívül vonzóvá válik a célcsoport számára: az UV-festék hatására a palackok sötétben karakteresen kiemelkednek versenytársaik közül az éjszakai eseményeken.
Öt földrész motívumai
A Coca-Cola palackok designja igazi iparművészeti és kreatív unikum. A kiszerelés fejlesztésekor öt designügynökséget bíztak meg a világ öt földrészén, hogy álmodják meg a saját földrészükre jellemző Coke alupalackot. Ezekkel a mintákkal indult el a gyártás. A különböző variánsok egyszerre nem szerepelhettek a piacon, hanem egymást váltották. Ez a gyűjtők számára külön kihívást jelentett, hiszen figyelemmel kellett kísérniük a termék „életét” ahhoz, hogy mindegyik palackot megszerezhessék.
Gyűrűtől a „dögcéduláig”
Az előbbiekben felsorolt megoldások már önmagukban jelentős marketingértékkel bírnak. Az alupalack azonban további kreatív megoldásokkal kedveskedik a felhasználóknak (mixereknek) és a fogyasztóknak. A palackot forgalmazó szórakozóhelyeken a pincérek speciális Coke márkával ellátott gyűrűt kaptak, amelynek tenyér felé eső részén gumírozott tányérka található. Ezzel lezárható a palack szája a kevert ital összerázásához.
Kitűnő ötletnek bizonyult egy különleges kiegészítő is, az úgynevezett „dögcédula”. A kis láncon lógó lapocskát a palack nyakára tekerik, s így kerül a fogyasztókhoz. Azon kívül, hogy kitűnő díszítőeszköz, komoly funkcionalitással is bír, hiszen különböző színű lapocskákkal jelölik a különböző hozzáadott alkoholtermékeket, így állapítható meg a bekeverést követően, hogy milyen ital van a palackban.
PÉG
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >