Magazin: Kreativitás felsőfokon
A februári online ünnepélyes eredményhirdetés után személyesen osztották ki a POPAI Student Design Awards 2021 díjait a Budapesti Műszaki Egyetemen.
Az egyetemi displaytervező verseny idei fordulójának meghirdetésére 2021. szeptember 10-én került sor, amikor Varga András, a BME mesteroktatója terméktervező csoportja részletesen megismerhette a kiírt feladatokat. A témaadó szponzor képviseletébe Király Krisztián business development manager ismertette a Bonafarm csoport és a Pick Szeged Zrt., valamint a PICK márka alapértékeit és elvárásait. A termékek tulajdonságait valódi és makett modellek is szemléltették. A csomagolási fajtákat, a gyűjtőzés, rakatolás rejtelmeit és a raklapfajtákat, valamint a létező displayek és hűtődisplay hűtőegységét is közelről szemügyre vehették a hallgatók. A Pick 4 fős csapata minden kérdésre részletes választ adott.
Egy későbbi gyakorlaton Kolonics Attila, az ArtMatch ügyvezetője vezette be a csoportot az FMCG-piacon használt és rendelkezésre álló displayek és az elérhető alkatrészek, kapcsolódó trükkök világába. Az eladótérben legjobban működő megoldásokra is mutatott magyar és nemzetközi példákat a hallgatóknak.
Újító formák és ötletek
Közel 2 hónap gondolkodás és tervezés után, 2021. október 29-én mutatták be a hallgatók az ötleteiket, fejenként 2-3 alapgondolatot, amit a szakmai zsűri (SPAR, PICK, Promission, POPAI) tagjai véleményeztek, tanácsokkal orientálták a hallgatókat egy-egy lehetséges végső megoldás irányába. Már ebben a fázisban látszott, hogy a hallgatók újszerű, friss, bátor megközelítése szakít a hagyományokkal, ugyanakkor jelentősen hozzáad a tradicionális márka modern vizuális megjelenítéséhez.
December 10-én online került sor a végső pályamunkák részletes, konstrukciós és 3D bemutatására, és még aznap délután, hosszas tanácskozás és mérlegelés után, a zsűri meghozta a döntését a díjazottakról. Az ünnepélyes eredményhirdetésre a TMK „Szerelmem a trade marketing” online konferenciáján került sor február 17-én. A díjakat személyesen a BME R épületében 2022. március 3-án adta át a főtámogató SPAR képviseletében Németh Károly marketingvezető, a témaadó szponzor PICK márka nevében Király Krisztián Business Development Manager és a szervező POPAI Magyarország főtitkára, Kátai Ildikó. Senki sem távozott üres kézzel, minden résztvevő diák elismerő oklevelet kapott, és PICK ajándékcsomaggal vagy a helyezését elismerő díjjal lett gazdagabb. SPAR ajándékutalványt összesen 500 000 Ft értékben 7 diák – az 1. és 2. helyezettek és a különdíjasok – kapott. Idén 6 pályamunka képviselheti hazánkat a Shop! Global Awards POP világverseny Student Design kategóriájában.
A győztes pályamunkák a popai.hu honlapon és a Trade magazin 2022. 2–3. száma 164. oldalán láthatók. //
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >