Kreatívipari felmérést indít a Magyar Divat & Design Ügynökség
A teljes magyar divat-, dizájn-, szépség- és játékipari szektort érintő átfogó felmérést indít a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), hogy naprakész információt kapjon a kreatívipari vállalkozásokat érintő kihívásokról és lehetőségekről, valamint hogy megalapozza az iparág célzott fejlesztési stratégiáit.
A június 15-ig kitölthető felmérés eredménye nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy az ügynökség hatékonyan támogathassa a szektor hosszú távú növekedését – írja az MDDÜ az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Mint írják, a kreatívipar az európai gazdaság egyik leggyorsabban fejlődő és legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező ágazata, amely az országimázst is nagymértékben formálja, így a szektor szereplőinek erősítése gazdasági és kulturális szempontból is jelentős.
„Magyarország versenyképességi stratégiája 2024–2030 a kiemelt ágazatok között foglalkozik a kreatíviparral. A szektor növekedési üteme Magyarországon a második legnagyobb az iparágak között. Emellett több mint százezer főt foglalkoztatnak az ide tartozó területeken, így kiemelten fontos, hogy pontos információink legyenek a divat-, a design-, a szépség-, valamint a játékipari vállalkozások helyzetéről és arról, miképpen hatnak a magyar gyártókra, forgalmazókra, tervezőkre és szolgáltatókra a gazdasági változások és az egyes iparági trendek”
– idézi a közlemény Jakab Zsófia kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatóját.
A felmérésben az iparági vállalkozások által megfogalmazott válaszok hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az MDDÜ megalapozott szakpolitikai párbeszédet indítson, a szektor igényeihez igazodó célzott támogatási intézkedéseket kezdeményezhessen, valamint, hogy hosszú távú fejlesztési irányokat mozdítson elő. A kérdések többek között kitérnek a vállalkozások működési modelljeire és a gazdasági helyzetére, a gyártási kapacitásokra és beszállítói kapcsolatokra, a nemzetközi jelenlét és export lehetőségeire, valamint az oktatáshoz, utánpótlásképzéshez és szakmai közösségekhez fűződő viszonyokra is.
A kérdőív az ügynökség honlapjáról érhető el..
Kapcsolódó cikkeink
Kizsákmányolt munkások, luxusmárkák – sötét árnyék vetül a divatipar profitjára
A világ ruházati szektora mára billió dolláros üzletté nőtte ki…
Tovább olvasom >A divatipar legnagyobb eseménye kezdődött Budapesten
Megkezdődött hétfőn a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), fővárosszerte…
Tovább olvasom >Irány Milánó: megvan a Szentkirályi Tehetségprogram első divattagozat pályázatának nyertese
Lezárult a Szentkirályi Tehetségprogram első divattagozat pályázata, amely ezúttal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >