Kreatívipari felmérést indít a Magyar Divat & Design Ügynökség
A teljes magyar divat-, dizájn-, szépség- és játékipari szektort érintő átfogó felmérést indít a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), hogy naprakész információt kapjon a kreatívipari vállalkozásokat érintő kihívásokról és lehetőségekről, valamint hogy megalapozza az iparág célzott fejlesztési stratégiáit.
A június 15-ig kitölthető felmérés eredménye nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy az ügynökség hatékonyan támogathassa a szektor hosszú távú növekedését – írja az MDDÜ az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Mint írják, a kreatívipar az európai gazdaság egyik leggyorsabban fejlődő és legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező ágazata, amely az országimázst is nagymértékben formálja, így a szektor szereplőinek erősítése gazdasági és kulturális szempontból is jelentős.
„Magyarország versenyképességi stratégiája 2024–2030 a kiemelt ágazatok között foglalkozik a kreatíviparral. A szektor növekedési üteme Magyarországon a második legnagyobb az iparágak között. Emellett több mint százezer főt foglalkoztatnak az ide tartozó területeken, így kiemelten fontos, hogy pontos információink legyenek a divat-, a design-, a szépség-, valamint a játékipari vállalkozások helyzetéről és arról, miképpen hatnak a magyar gyártókra, forgalmazókra, tervezőkre és szolgáltatókra a gazdasági változások és az egyes iparági trendek”
– idézi a közlemény Jakab Zsófia kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatóját.
A felmérésben az iparági vállalkozások által megfogalmazott válaszok hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az MDDÜ megalapozott szakpolitikai párbeszédet indítson, a szektor igényeihez igazodó célzott támogatási intézkedéseket kezdeményezhessen, valamint, hogy hosszú távú fejlesztési irányokat mozdítson elő. A kérdések többek között kitérnek a vállalkozások működési modelljeire és a gazdasági helyzetére, a gyártási kapacitásokra és beszállítói kapcsolatokra, a nemzetközi jelenlét és export lehetőségeire, valamint az oktatáshoz, utánpótlásképzéshez és szakmai közösségekhez fűződő viszonyokra is.
A kérdőív az ügynökség honlapjáról érhető el..
Kapcsolódó cikkeink
Osztalékstop a Hugo Bossnál: befolyása csúcsára ér a brit nagytulajdonos
A brit Frasers Group, a Hugo Boss legnagyobb részvényese, bejelentette:…
Tovább olvasom >Budapest a régió kreatívipari fővárosa lehet 2030-ra
A kreatíviparban rejlő gazdasági potenciál ma már nemcsak kulturális, hanem…
Tovább olvasom >Kizsákmányolt munkások, luxusmárkák – sötét árnyék vetül a divatipar profitjára
A világ ruházati szektora mára billió dolláros üzletté nőtte ki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >