Kreatív termékfejlesztés
Nem sokkal 2004-es olaszországi megjelenése után már itthon is történt egy próbálkozás a KonoPizzával, azonban az első nyitásra 2011-ig várni kellett. Egy szezonális balatonfüredi üzlet után a lánc első „igazi” egysége a budapesti Mammut I. bevásárlóközpontban kezdte meg működését, amit nemsokára egy szolnoki követ.
Olasz étel + olasz dizájn: ez a KonoPizza. Bár az ötlet a pizzák szülőföldjén több mint meglepőnek tűnhet, maga az elsősorban utcai étkeztetésre tervezett tölcsér funkcióját illetően kevéssé tér el „déli” származású rokonaitól. A végeredmény teljesen megfelel számos mai gasztronómiai trendnek: variálható, finger foodként is kezelhető, to go-formátumú, és „feltétje” – a tulajdonosok szándéka szerint – jórészt friss, helyi termékek felhasználásával készül. A legnagyobb marketing truváj az egészben mégis az, hogy feltalálója, a luxusszállodáiról nálunk is ismert Rossano Boscolo az egészet pizzának nevezte el. Ha nem olasz lenne, bizonyára többen minimum furcsán néznének rá.
Így viszont Boscolo mester kikísérletezett egy olyan kenyértésztát, amiből el tud készíteni és elő tud sütni egy 17 cm magas, felül 4 cm átmérőjű tölcsért, amit fagyasztva szállít az üzletekbe. A végterméket itt állítják elő egy erre a célra készített sütőben; a tölcsérrel együtt sül a mozzarella meg a paradicsomszósz, és fajtától függően vagy a többi feltét is (ezeket vendégszemmel könnyebbnek tűnik kezelni), vagy a feltét „natúrban”, utólag kerül a forró tölcsérbe. Az elvitelre készített KonoPizza 30 percig meleg marad. A termék nem nehezíti el a gyomrot, mert tésztája ott már nem kel. A termék ára a Mamutban működő üzletben 680-770 Ft.
Kulcsár Gábor, a Kono Hungary Kft. ügyvezetője kérdésünkre elmondta, hogy a franchise-partnereknek 5 éves szerzés keretében a belépési díjon kívül havi nettó 70 ezer forint royaltyt kell fizetniük. Az üzlet berendezését az olasz anyacég tervezői végzik, a partnernek a know-how-n túl a gépet és az alapanyagot kell megvenniük. A kft a felhasznált zöldségeket és sonkát magyar beszállítóktól szerzi be. A tervek alapján a cég öt év alatt 50 üzletet kíván nyitni Magyarországon, amihez továbbra is várja a franchise-partnereket országszerte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >