KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést, károsanyag-kibocsátás terén a világátlagnál is jobban teljesítenek – közölte a KPMG hétfőn.

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése évek óta kiemelt szempont
A tanácsadó cég nemzetközi felmérése alapján fenntarthatósági jelentéstétel terén a vezető belföldi cégek a világátlagnak megfelelően teljesítenek, bár a többségük külföldi tulajdonú társaságként az anyavállalatán keresztül jelent, így az eredmények nem kizárólag a Magyarországon tett lépéseket tükrözik. Belföldön 100 százalékos jelentéstételi aránnyal az autóipari és gyógyszeripari vállalatok bizonyultak a legjobbnak – írták.
A közlemény szerint a fenntarthatósági információkat közzétevő magyarországi cégek 65 százaléka az éghajlatváltozást, 64 százaléka a társadalmi kockázatokat, 62 százaléka a vállalatirányítási kihívásokat említette üzleti kockázatként. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése évek óta kiemelt szempont, ennek megfelelően a magyarországi céges top 100-on belül 2022 óta 70 százalékról 92 százalékra nőtt azok aránya, akik készítettek dekarbonizációs stratégiát. A KPMG szerint ez azért is jelentős eredmény, mert a 100 legnagyobb világcég átlaga 80 százalék.
Megjegyezték ugyanakkor, hogy a fenntarthatósági elvárások szigorodása miatt a vállalatoknak komolyabb erőfeszítéseket kell tenniük, és nem csak a legnagyobbaknak, hiszen a kisvállalkozásokkal szemben is egyre jelentősebb elvárás lesz, hogy ezeknek a szempontoknak megfeleljenek. A jövőben a mostaninál jóval átfogóbb jelentést kell tenniük a cégeknek a fenntarthatósági stratégiájukról, célkitűzéseikről, az előttük álló kockázatokról és lehetőségekről – hangsúlyozták.
A KPMG 2024-es fenntarthatósági felmérése világszerte 5800 vállalatra terjedt ki. A Survey of Sustainability Reporting 2024 eredményeit a www.governancepublishing.com oldalon tették közzé.
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >