Közzétette a legértékesebb márkák ranglistáját a Millward Brown
Széleskörű fogyasztói felmérések és a cégek pénzügyi helyzetének vizsgálata alapján idén is elkészítette a 100 legértékesebb márka listáját a Millward Brown – írja a portfolio.hu. Az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus telefonok rendkívüli népszerűsége miatt idén az Apple lett a legértékesebb márka, de igen előkelő helyet szerzett a listára frissen került Alibaba is. 2015-ben is folytatódott a kínai márkák előretörése, igaz továbbra is Észak-Amerika adja a legértékesebb márkák felét.
2006 óta már tizedik alkalommal készítette el a világ 100 legértékesebb márkáinak listáját a Millward Brown. A 100 legértékesebb márka összértéke a 2014-es 12%-os növekedést követően 14%-kal 3,3 billió dollárra emelkedett a tavalyi 2,9 billió dollárról.
A legértékesebb vállalat idén az Apple, mely 1 helyet lépett előre. Az Apple-t közel 247 milliárd dollárra becsülik, mely mintegy 67%-os növekedést jelent tavalyhoz képest. A növekedés részben az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus telefonok rendkívüli népszerűségének köszönhető, de az Apple-t övező általános érdeklődés is jelentős szerepet játszott a márka értékének növekedésében. Az Apple egyébként az elmúlt 10 évnek is a legnagyobb nyertese a növekedés ütemét tekintve is, 10 év alatt 1446%-kal emelkedett a márka értéke.
A sorban következő vállalat a tavalyi nyertes, a Google, melynek értéke idén 9%-kal 174 milliárd dollárra emelkedett. A Google értékére az emelkedő beruházási költségek és a lassuló árbevétel-növekedés (utóbbi részben az erős dollár miatt) volt negatív hatással.
A Microsoft a 2014-es 4. helyet követően idén a 3. helyet szerezte meg, értéke 28%-kal 116 milliárd dollárra emelkedett a felhőszolgáltatás növekvő súlyának, az új vezérigazgatót körüllengő optimizmusnak és a rugalmasabb vállalati filozófiának köszönhetően.
Az idei lista nagy nyertese (azon márkák közül, melyek már tavaly is szerepeltek a listán), az online közösségépítő cég, a Facebook volt, értéke 99%-kal 71 milliárd dollárra emelkedett, így 9 helyet javítva a 12. helyet szerezte meg. A jelentős felértékelődés oka elsősorban a kulcsfontosságú akvizícióknak köszönhető, melyek fontos szerepet játszottak a fiatal felhasználók megtartásában, a mobil piaci jelenlét erősítésében és az emelkedő hirdetési bevételekben.
A 100-as lista sorban következő nagy nyertese a fent már említett Apple, a harmadik helyet pedig az Intel szerezte meg, miután a chipgyártó a felhőszolgáltatások irányába mozdult. Az Intel értéke egy év alatt 58%-kal 18 milliárd dollárra nőtt.
2015-ben 7 új cég került fel a listára, melyek közül 3 kínai, de 1 ausztrál, 1 indiai, 1 japán és 1 amerikai cég is található az újonnan érkezők között. Az Alibaba a 66 milliárd dolláros értékével a globális listának rögtön a 13 helyét szerezte meg a rekordot jelentő elsődleges részvénykibocsátását követően. Sőt az Alibaba a legértékesebb márkanév a kiskereskedelmi szektorban, olyanokat előzött meg mint a Wal-Mart és az Amazon.
Az elmúlt 10 évben szinte évről évre nőtt a 100-as listán a kínai cégek száma, 2015-ben sem volt ez másképp. Míg 2006-ban csupán 1, addig 2015-ben 14 márka volt kínai, mely 3-mal több mint 2014-ben. A kínai márkák értéke idén már 432 milliárd dollár, mely az elmúlt 10 évet tekintve 1004%-kos növekedést jelent. A kínai márkák előretörésével az ázsiai márkák száma 21-re emelkedett, mely a top 100-as listán szereplő cégek összértékének 17%-át adja.
Továbbra is Észak-Amerika a legreprezentáltabb, a márkák fele észak-amerikai a 100-as listán, míg a 3,3 billió dollárnak 66%-át adják az amerikai márkák.
Nem jártak rosszul azok, akik a 100 legértékesebb márkából képzett portfolióba fektettek az elmúlt 10 évben, sőt az S&P 500 és az MSCI World indexet ez a portfólió szinte folyamatosan felülteljesítette. A 2006-ban ebbe a portfólióba fektetett 100 dolláron mostanra több mint 100%-os hozamot könyvelhettünk el, míg az S&P 500-ba és az MSCI World indexbe fektetve ugyanekkora összeget rendre csupán 63%-os és 30%-os hozamot tehettünk zsebre. Ami különösen figyelemre méltó, hogy a legértékesebb márkákból álló portfólió a gazdasági és pénzügyi válság idején is jelentősen jobban teljesített az említett két indexnél – írja a Millward Brown. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >