Közúti fuvarozók: az ukrán áruszállítók miatt több száz magyar vállalkozás került veszélybe
Az ukrán áruszállítók uniós piacon való megjelenése miatt több száz magyar vállalkozás került a „tönk szélére” – mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.

A kép illusztráció
Árvay Tivadar telefonon elmondta: az Európai Unió a háborús helyzetre való tekintettel engedélyezte az ukrán áruszállítóknak, hogy – alapvetően humanitárius szállítások miatt – megjelenjenek a közös piacon.
Az engedélyt 2024 júniusáig hosszabbították meg, aminek az lett az eredménye, hogy mára a magyar közutakon több mint 30 százalékkal nőtt az ukrán kamionok futásteljesítménye, miközben a magyar járművek futásteljesítménye 4 százalékkal csökkent.
Hozzátette, hogy az ukrán fuvarozók egészen más gazdasági és jogszabályi környezetből érkeznek, így eltérőek a költségeik is, valamint nem érvényesek rájuk az uniós szabályok. Az ukrán fuvarozók jelentős árelőnnyel dolgoznak és tönkreteszik a tagállamok logisztikai ágazatának fuvarozókat érintő részét – hangsúlyozta a főtitkár.
Erről szólnak a lengyel és a szlovák, de ugyanez áll a hátterében a hétfőn induló magyar tiltakozásoknak is – mondta a főtitkár, hozzátéve, hogy a záhonyi határátkelőhelynél demonstrálnak majd a fuvarozók.
„Mi azt kértük az Európai Uniótól – múlt héten volt a közlekedési bizottság ülése -, hogy (…) vizsgálja felül az Ukrajnával kötött megállapodását és vegye figyelembe az Európai Unió tagországainak, köztük Magyarország fuvarozó vállalkozásainak az érdekeit, és ne hagyja, hogy az ukrán fuvarozók már rég túllépve a kezdeti szándékokon, alapvetően üzleti céllal jelenjenek meg az Európai Unióban”
– fogalmazott Árvay Tivadar.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint szállítmányozás – A logisztika határai és lehetőségei a Magyar Szállítmányozók Napján
„Meg kell érteni a jelent, és gondolkodni kell a jövőről.”…
Tovább olvasom >Panelbeszélgetés a telephelyszínválasztás stratégiai szerepéről az Ipar Napjai keretében
Május 15-én, csütörtökön 10:00 órától kerül sor a II. HAD…
Tovább olvasom >A DSV befejezte a Schenker felvásárlását: a DSV lett a világ legnagyobb logisztikai szereplője
Miután teljesültek a mintegy 106,7 milliárd dán korona (hozzávetőleg 14,3…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az impulzusvezérelt felfedezésre alapoz a Tedi
Európai terjeszkedését egy olyan jól skálázható diszkontmodellel igyekszik felgyorsítani a…
Tovább olvasom >