Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 16. 09:02

Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy jobban ki tudja használni a méretgazdaságosság adta előnyeit, és javítsa működési eredményét.

A kereskedő célja, hogy egyre több saját márkás és promóciós terméket szerezzen be egységes európai szinten.

A vállalat már eddig is jelentős lépéseket tett a beszerzések összehangolása terén, hiszen ebből a szempontból jelenleg már a saját márkás termékek kétharmada egységesített. Ennek egyik példája, hogy az összes chips és sós snack immár a Sun Snacks európai márkanév alatt kerül forgalomba, miközben a helyi Pirato márkát kivezette a kereskedő.

A következő nagy lépés 2026-ban az lesz, hogy a kereskedő a nemzetközi promóciókhoz kapcsolódó saját márkás termékek 90%-át (a jelenlegi 25% helyett) központilag fogja beszerezni. Ez vonatkozik majd a heti non-food akciókra is.

A központosított modell révén a lánc jelentős árkedvezményeket érhet el a beszállítóknál, és az egyes országokban működő leányvállalatok egy egységes nemzetközi saját márkás portfólióból válogathatnak. A hírt a Lebensmittel Zeitungban megjelent információk alapján közreadó Retail Detail cikke szerint a stratégiát a versenytárs Lidl gyakorlata ihlette, amely hatékonyabban él az európai szintű szinergiákkal a kiskereskedelemben.

Címkék: , , ,

Kapcsolódó cikkeink