Közösségi megjelenés a 14. Vinexpo Nemzetközi Borászati és Szeszes Ital Szakkiállításon az FVM AMC Kht. szervezésében
Idén tizennegyedik alkalommal került megrendezésre a bordeaux-i Kereskedelmi és Iparkamara által 1981-ben létrehozott, kétéves terminusú Vinexpo szakkiállítás. A bordeaux-i rendezvény a borászati és szeszesital-szakma egyik legfontosabbnak tartott presztízseseménye. A kiállítási terület az 1981-es kezdet óta közel hatszorosára növekedett, a kiállítók száma pedig megnégyszereződött, így az idei rendezvényen már 2400 kiállító jelent meg. A nemzetközi borászati szakkiállítások „zászlóshajójaként” számon tartott rendezvényt ez alkalommal mintegy 50 000 szakmai látogató kereste fel. A vásárigazgatóság az elmúlt évek során megpróbált fokozott hangsúlyt helyezni a nem szakmai nézőközönség kiszűrésére, a Vinexpót így kizárólag szakmai körökben, a szaklátogatók részére hirdetik meg. A látogatók köre felöleli a legjelentősebb importőrök, nagy- és kiskereskedők, éttermek képviselőit, a szuper- és hipermarketek, valamint vámmentes üzletek beszerzőit, továbbá sommelier-ket. A nemzetközi szakmai eseményről közel 1300 külföldi újságíró tudósított.
A vásárlátogatók mintegy harmada külföldről, azaz Franciaországon kívülről érkezett. Az európai látogatók száma hagyományosan igen magas, a legnagyobb számban Nagy-Britannia, Németország, Belgium, Hollandia és Írország szakemberei keresték fel a rendezvényt. A vásárlátogatók 2/3-át jelentő francia szakemberek legnagyobb része a hazai nagykereskedők és vendéglátó-ipari szakemberek köréből került ki. Több mint kétezer fővel idén is jelentős részarányt képviseltek a látogatók között az ázsiai vendégek: a kínai látogatók száma a 2005-ös rendezvényhez képest megháromszorozódott (400 fő), Koreából és Japánból 350-350, Hongkongból pedig 150 vendéget regisztráltak a szervezők. Észak-Amerikából összesen 1500 szakember utazott el Bordeaux-ba, 2/3-uk az Amerikai Egyesült Államokból, 1/3-uk pedig Kanadából érkezett. A dél-amerikai kontinensről a brazil vásárlók 100 fős csoporttal képviseltették magukat. Érezhetően megnőtt a skandináv országok szakembereinek jelenléte a Vinexpón, közülük is legtöbben Svédországból érkeztek, számuk meghaladta a 400 főt.
A vásárigazgatóság 1998 óta „exportálta” a Vinexpo szakkiállítást az ázsiai-óceániai és az amerikai térségbe is: a bordeaux-i helyszínt a páros években hongkongi, tokiói, illetve chicagói szakkiállítások követték. A soron következő Vinexpo rendezvényre 2008 májusában Hongkongban kerül majd sor.
Magyar nemzeti részvétel a Vinexpo 2007 szakkiállításon
A magyar nemzeti stand összesen 190 négyzetméteres területén 12 hazai borászat és szeszesital-gyártó vállalat mutatkozott be. A kiállító magyar vállalatok 10 hazai borvidék borkülönlegességeinek széles kínálatával várták a szakmai érdeklődőket. A látogatók a magyar standon legnagyobb számban a tokaji borvidék termelőit, továbbá a badacsonyi, a balatonboglári, a villányi, a pannonhalmi, a tolnai, az ászár-neszmélyi, az etyek-budai, az egri és a mátrai termelők választékát találhatták meg.
A részt vevő vállalatoknak az Agrármarketing Centrum (AMC) közösségi megjelenési formát kínált, a stand- és installációs költségeket teljes mértékben a közösségi marketingszervezet finanszírozta. A vásárlátogatók tájékoztatását az AMC által a magyar kiállítókról készített angol és francia nyelvű katalógus segítette.
Állandó magyar kóstolózóna
A magyar kiállítási területen egy állandó kóstolózónát is üzemeltetett az Agrármarketing Centrum, ahol a regisztrált látogatóknak – angolul és franciául beszélő magyar sommelier szakmai vezetésével – a kiállított 40 bor-, illetve pezsgőfajta szabad kóstolására volt lehetősége. A magyar kóstolózónát igen nagy látogatói érdeklődés kísérte, az összes regisztrált látogató száma meghaladta a 700 főt. Ezen kóstolózóna megvalósításában az Agrármarketing Centrum együttműködött a magyar nemzeti standon kívül, egy önálló standon bemutatkozó Tokaj Renaissance Egyesülettel is. Az egyesület tagjai naponta egy alkalommal, egy óra időtartamban tokaji borbemutatót tartottak.
Citadelles du Vin 2007
A világ egyik legrangosabb nemzetközi borversenyén, az 1992-ben alapított „Citadelles du Vin”-en hagyományosan nagyon eredményesen szerepelnek a magyar termelők által benevezett hazai borkülönlegességek. A verseny eredményhirdetésére és a díjátadóra ünnepélyes keretek között mindig a Vinexpo rendezvényen kerül sor. Idén 9 hazai borászat összesen 14 éremmel, köztük kettő, az aranyéremnek megfelelő „Trophée Citadelles”, öt „Trophée Excellence” (ezüst) és 7 úgynevezett „Trophée Prestige”, azaz bronzéremmel büszkélkedhet. A megmérettetésen 24 ország 75 szakértője összesen 401 kiosztott éremmel értékelte a 31 országból benevezett 1466 bormintát.
A díjazott magyar borok listája
Trophée Citadelles (2)
Vörösbor
Takler Pince, Szekszárd Takler Regnum Proprietor’s Reserve 2003
Fehérbor
Château Pajzos, Sárospatak Château Pajzos Esszencia, 1993
Trophée Excellence (5)
Pezsgő
Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest Hungaria – Extra Dry
Száraz fehérbor
Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest Chapel Hill – Chardonnay, 2006
Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest Chapel Hill – Sauvignon blanc, 2006
Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest Chapel Hill Sparkling Chardonnay – Pinot Noir
Vörösbor
Dúzsi Tamás, Szekszárd Görögszó, 2006
Trophée Prestige (7)
Pezsgő
Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest Törley – Chardonnay, 2004
Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest Törley – Grand Cuvée
Vörösbor
Bock Pince Kft., Villány Bock Cuvée – Barrique, 2003
Vincellér Ház, Sopron Vincellér Ház – Cabernet sauvignon, 2002
Weninger Kft., Balf Weninger – Merlot/Cabernet, 2004
Wunderlich Borászati Kft., Villány Wunderlich – Merlot, 2004
Fehérbor
Tokaj Kereskedőház, Tolcsva Tokaji hárslevelű – Late Harvest, 2006
VINEXPO 2007
Bordeaux, Franciaország
Magyar nemzeti stand résztvevői
1. Andrássy Kúria Kft., Tarcal
2. Bock Borászat Kft., Villány
3. Egri Borvidékért Alapítvány, Eger
4. Első Magyar Borház Kft., Badacsonytomaj
5. Hilltop Neszmély Zrt., Budapest
6. Montrade Kft., Budapest
7. Pannonhalmi Borház Kft., Pannonhalma
8. Pannon Tokaj Kft., Budapest
9. Royal Tokaji Borászati Zrt., Mád
10. Szigetvin Kft., Szigetcsép
11. Tokaj Classic Kft., Mád
12. Törley Pezsgőpincészet Kft., Budapest
A Tokaj Renaissance Egyesület kiállítói
1. Gróf Degenfeld Szőlőbirtok
2. Disznókő Kft.
3. Pajzos & Megyer (Tokaj Chateaux)
4. Patricius Borház
5. Tokaj Hétszőlő
6. Tokaj Oremus
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >