Közösségi média: erősít a luxusipar
Ahogy a koronavírus-járvány miatt világszerte bezártak a boltok, a vállalatok új területeket kezdtek keresni, ahol kapcsolatba léphettek a fogyasztóikkal. Erre kiváló lehetőséget teremtettek a különböző közösségi média platformok, és ez a trend a luxusipart is elérte – írja az origo.
Amikor Olaszországban újra bezártak az üzletek márciusban a koronavírus-járvány miatt, a genovai székhelyű Gismondi 1754 ékszergyártó úgy döntött, a WhatsApp nevű üzenetküldő szolgáltatáson keresztül fog eladni egy 300.000 eurós gyémántgyűrűt egy gazdag svájci ügyfélnek.
KÖZBEN A LUXUSDZSEKIKET ÁRULÓ MONCLER AZT TALÁLTA KI, HOGY GOURMET VACSORÁKAT SZÁLLÍT A VÁSÁRLÓI OTTHONÁBA, AHOL AZOK EGY STÍLUSOS ÉTKEZÉS MELLETT MEGNÉZHETIK A MÁRKA LEGÚJABB KOLLEKCIÓJÁRÓL SZÓLÓ VIDEÓ KÖZVETÍTÉST.
A fenti két példa jól mutatja, hogy a járvány alatt a luxusmárkák is arra kényszerültek, hogy éljenek a kortárs technológia lehetőségeivel, és átköltöztessék az értékesítéseiket a közösségi média platformokra – derül ki a Reuters elemzéséből. A trend különösen Európában volt erős, ahol számos ország hosszú időre bezárta az üzleteket, ráadásul a turisták (különösen a kínai vásárlók) hiánya súlyos kieséseket okozott az iparágnak.
Újfajta szolgáltatások
Miként a Moncler vezetője, Remo Ruffini mondta, épp azt tanulják, hogy lehet a legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtani a legkisebb fizikai érintkezés mellett.
A FENTI ESETEK PEDIG OLYAN TÁVÉRTÉKESÍTÉSRE PÉLDÁK, MELYEK AZ E-KERESKEDELEM ÉS A HAGYOMÁNYOS, SZEMÉLYES ELADÁSOK KÖZÖTT FOGLALNAK HELYET.
Az elemzések közben azt mutatják, hogy bőven van fizetőképes kereslet. A luxusszektorok vásárlói ugyanis a járvány miatt számos szolgáltatásra (éttermek, utazás stb.) nem költöttek az elmúlt hónapokban, és a kereskedelmi cégek igyekeznek lecsapni az így megtakarított összegekre.
Nem meglepő tehát, hogy számos jól ismert luxusmárka is teljesen beleállt az e-kereskedelmi trendbe.
AZ IPARÁG ONLINE BEVÉTELEI MEGDUPLÁZÓDTAK, ÉS CSAK TAVALY AZ ÖSSZES ÉRTÉKESÍTÉS 20 SZÁZALÉKÁT TETTÉK KI – derül ki a Boston Consulting Group kutatásából. A várakozások szerint ez az arány 2023-ra fölmehet 25 százalékig is.
Közben a luxusmárkák elkezdtek beruházni abba, hogy a bolti eladók sokkal inkább személyes értékesítők legyenek, akik közvetlenül tartják a kapcsolatot a legfontosabb ügyfelekkel – például termékeket küldenek az otthonaikba. Emellett a legtöbb márka elkezdte streamelni a termékeit a közösségi média platformokon, illetve különleges termékvideókat küldtek a vásárlóiknak.
Luxusüzlet az otthonokban
Vannak azonban olyan luxuscégek, amelyek más megoldást választottak. Az LVMH csoport sztármárkájának számító Louis Vuitton például az online értékesítések mellett elkezdte elvinni a boltjait a vásárlóik lakásába, az Egyesült Államokban. Az „LV by Appointment” (‘LV időpontra’) nevű kampány személyre szabott kollekció bemutatására szolgál, amelyet elvisznek az ügyfelek otthonába.
Egyes márkák a fogyasztóik otthonába viszik a boltokatFORRÁS: 123RF
A LVMH eredménye egyébként jelentős felpattanást produkált az idei első negyedévben. A divatcikkek eladásai 52 százalékkal emelkedtek a megelőző év azonos időszakához képest, megduplázva az elemzői várakozásokat.
AZ EURÓPAI ELADÁSOK TOVÁBBRA IS GYENGÉLKEDTEK, DE A 9 SZÁZALÉKOS CSÖKKENÉS KOMOLY JAVULÁS VOLT A NEGYEDIK NEGYEDÉVES 24 SZÁZALÉKOS ZUHANÁSHOZ KÉPEST.
Míg a luxusmárkák kínai eladásai jelentősen bővültek az elmúlt időszakban, Európában és az Egyesült Államokban viszont még mindig fontos új csatornákat találniuk a fogyasztókhoz. A fenti projektek viszont az adatok alapján elég jól tudták ellensúlyozni a karácsonyi ünnepi szezon kieséseit.
Az iparág jövője
A számítások szerint egyébként az európai és amerikai piacok a következő években csökkenő mértékben járulnak majd hozzá a luxuscégek eladásaihoz. Míg 2019-ben ez a két térség az eladások 60 százalékát adta, addig 2025-re ez az arány lemehet 50 százalék alá.
Közben Francois-Henri Pinault, a Guccit is tulajdonló Kering vezetője februárban azt mondta, a csoport boltokon kívüli eladásai élesen emelkedtek az elmúlt évben.
A VÁLLALATCSOPORT ÖSSZESEN 400 ELADÓT KÉPZETT ÁT ILYEN FELADATOKRA, 16 ORSZÁGBAN.
Összességében tehát az látszik, hogy a luxusmárkák is igyekeztek alternatív értékesítési csatornákat találni a járvány alatt. Ebben pedig hatalmas segítséget jelentettek a közösségi média platformok, illetve a bolton kívüli eladások speciális formái. Noha a következő hónapokban várhatóan fokozatosan visszatér majd az élet a boltokba, izgalmas kérdés lesz, hogy a jövőben mennyire maradnak meg a most tesztelt, különleges értékesítési megoldások a luxustermékek piacán. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Közösségi vásárlást tesz lehetővé az Amazon együttműködése a TikTokkal és a Pinteresttel
Az Amazon partnerségre lépett a TikTokkal és a Pinteresttel azért,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >