Közös márkát alapított a Dreher Sörgyárak és a Mad Scientist Sörfőzde
Új közös márkát vezet be a magyar piacra a történelmi hagyományairól híres Dreher Sörgyárak és az újításaival nemzetközileg is elismertté vált Mad Scientist Sörfőzde. A Kőbánya X két variánsban jelenik meg: júliusban a könnyed, tiszta, világos sörök kedvelőit megszólító Underground Lager, majd később a sötét, karakteres különlegességek rajongóit célzó Catacombs Coffee Stout. A recepteket a sörfőzőmesterek közösen alkották meg, azzal a céllal, hogy a nagyüzemek technológiáját és évszázados tudását keresztezzék a kisüzemi sörgyártás friss, kísérletező szemléletével.
A szellemiségében és árazásában is a nagyüzemi variánsok és a kisfőzdék piaca közé érkező új márkát közösen alkotta meg és vezeti be a két kőbányai cég. Az Underground Lager a Drehernél, a Catacombs Coffee Stout pedig a Mad Scientist üzemében készül.
„A nagyvállalati innovációknak megvan a saját folyamatuk, ami korlátokat is jelent egyben. Azután, hogy egy sor új ötletet valósítottunk meg, az elmúlt két évben szerettünk volna kitörni ezekből a korlátokból, eltérni a hétköznapi működéstől és a megszokottnál szabadabban gondolkodni. Több hónappal ezelőtt, ehhez a kihíváshoz kerestünk egy olyan partnert, akinek az újításait és az azokból adódó eredményeit is nagyra tartjuk. A Mad Scientist egy olyan magyar kisfőzde, amely termékeivel az egész világon sikeresen szólítja meg a különlegességeket kereső sörrajongókat. Az pedig, hogy mindkét cég kőbányai gyökerekkel bír, még inkább építi a kőbányai sörgyártás történelmét ” – mondta Békefi Gábor, a Dreher Sörgyárak vezérigazgatója.
„Amikor megkeresett minket a Dreher Sörgyárak azzal az ötlettel, hogy készítsünk közösen sörös recepteket, rögtön tudtuk, hogy ez a lehetőségünk arra, hogy ne csak egy szűkebb célközönséghez jussunk el a magyar piacon, hanem egy jóval nagyobb fogyasztói körnek is bemutatkozhassunk. Itthon biztosan nem volt, de nemzetközi szinten sem nagyon hallottunk még ilyen kezdeményezésről. Nem csak a sörök megalkotásánál, de a bevezetés előkészítésénél is egyenrangú partnerként vett részt mindkét oldal. A teljes folyamatban a közös alkotás és az együttműködés dominált. Az elkészült termékekre és magára az új márkára is nagyon büszkék vagyunk” – tette hozzá Szilágyi Tamás, a Mad Scientist Sörfőzde alapító-tulajdonosa.
A legnépszerűbb sörtípus újraértelmezve
Az első recept elkészítésénél a két csapat sörfőzőmesterei gyorsan egyetértésre jutottak, így legelőször a hazai piacon és nemzetközi szinten is magasan a legnépszerűbb sörtípust, a lágert gondolták újra. Az előkészítésnél a Kőbánya X Underground Lagerhez magas minőségű, speciális világos maláta mellett Bajorországból származó Spalt és Saphir komlókat használnak. A folyamatok során tradicionális sörfőzési eljárásokat alkalmaznak, a sört alacsony hőfokon erjesztik a pincében, majd hosszabb ideig kondicionálják. A folyamat során többször adnak aromakomlót a sörhöz, hagyományos módon a főzőházban a komlóforralás során, és modern hidegkomlózási eljárással az erjesztést követően is. Így született meg ez a fűszeres és visszafogottan citrusos ízvilágú, kristálytiszta ropogós láger.
A legbarnább barna sörtípus
Másodikként jelenik majd meg a Kőbánya X Catacombs Coffee Stout – egy igazi fekete sör, amelynek az elkészítése odafigyelést és precíz erjedésvezetést igényel. A pörkölt és enyhébben pörkölt árpamaláta és a zabmaláta mellett zabpelyhet és specialty kávét is főznek a sörbe. Lágy malátásság és szénsavasság, valamint kávés, kakaós, keserű csokis, karamellás és enyhén a komlótól keserű íz jellemzi.
A Kőbánya X márka a Dreher Sörgyárak disztribúciós rendszerén keresztül 0,33 alumínium dobozos kiszerelésben jut el a fogyasztók széles köréhez. A nagyobb élelmiszerüzletekben a láger már júliusban elérhető lesz.
Kapcsolódó cikkeink
NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Alkalmazott művészet
Bár a magyar sörpiac fejlődési irányát a prémium kategóriájú sörök…
Tovább olvasom >A Dreher vezérigazgatója a befogadó kultúra további erősítésére tett vállalást
Nemzetközi kutatások* bizonyítják, hogy azok a vállalatok, ahol a munkavállalók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >