Közös kutatás-fejlesztési projektet indított a Pick és a Szegedi Tudományegyetem
Uniós támogatással közös kutatás-fejlesztési projektet indított a Pick és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE), a 2021-ig tartó program célja, hogy innovatív megoldásokat találjanak a hagyományos húsipari termékek versenyképességének javítására – jelentette ki a Bonafarm csoporthoz tartozó cég vezérigazgatója csütörtökön Szegeden.
Nagy Endre a 2,573 milliárd forint összköltségű projektet bemutató sajtótájékoztatón elmondta, a Pick téliszalámi csaknem százötven éves múltra visszatekintő termék, elsőként vált hungarikummá, sok külföldinek Magyarország kapcsán ez jut eszébe.
A szakember kifejtette, 1869-től az ipari fejlődés végigkíséri a gyártástechnológia korszerűsítését. Az első hetven évben a terméket csak télen állították elő, az 1939-re befejeződött fejlesztések tették lehetővé a füstölőegységek hűtését – a Tisza vizének felhasználásával -, ezzel a gyár kapacitását megduplázták.
Nagy Endre hangsúlyozta, a célok ma is hasonlóak: alkalmazkodni a folyamatosan átalakuló fogyasztói és kereskedelmi igényekhez, úgy, hogy a termék egyedi ízvilága, aromája ne változzék, az elmúlt másfél évszázadban képviselt hagyományt továbbvigyék.
Kálmán Tamás, a projekt vezetője közölte, a fejlesztési program az ellátási lánc teljes folyamatát felöleli. A kutatásokban a húsipari cég szakembereivel együttműködve részt vesznek az SZTE Mérnöki, Gyógyszerésztudományi, valamint Természettudomány és Informatikai karának munkatársai. Közösen dolgoznak a hús alapanyag víztartalmának csökkentésén, a füstölési eljárás fejlesztésén, a természetes penészkultúra standardizálásán, a klímatechnológia optimalizálásán, az automatizáláson, valamint a csomagolás- és a termékfejlesztés érdekében.
Szabó Gábor akadémikus, az SZTE rektora hangsúlyozta, a projekt jó példa az ipar és az akadémiai szféra együttműködésre, amikor a piaci partnerek által megfogalmazott problémák megoldásába kapcsolódnak be az egyetemi kutatók.
A professzor rámutatott, az egyetemen folyó kutatások színvonala gyakran olyan, hogy az intézmény nem talál a közvetlen környezetében együttműködő partnert. A Pickkel indult projekt azért is kiemelten fontos az egyetem számára, mert a szegedi cég világpiaci szereplő.
Az SZTE 26 hasonló, uniós támogatással indult kutatás-fejlesztési projektben vesz részt. Ezektől a felsőoktatási intézmény azt várja, hogy a létrejövő együttműködések akkor is folytatódnak majd, amikor az uniós kutatás-fejlesztési támogatások volumene lecsökken – mondta a rektor.
A Pick Szeged Zrt. Magyarország legismertebb hústermék márkája, a hungarikumnak számító Pick Téliszalámi, illetve sok más hústermék gyártója csaknem 150 éves. A 2200 alkalmazottat foglalkoztató vállalat a Pick márkán kívül a Herz, a Família, a Délhús és a Ringa termékek gyártója. A Pick Szeged Zrt. 2006 óta a Bonafarm csoport tagja, 2016-ban 78 429 tonna terméket értékesített, árbevétele mintegy 70 milliárd forint volt, melyből 20 milliárd forintot tett ki az export. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Székács Tibor a Kende Retail új társtulajdonos–vezérigazgatója
A Kende Retail, Magyarország egyedülálló vállalata, amely teljesen autonóm, személyzet…
Tovább olvasom >