Közös kutatás-fejlesztési projektet indított a Pick és a szegedi egyetem
A hentesáru- és szárazárugyártás új eljárásmódjainak kidolgozása érdekében indított közös kutatás-fejlesztési projektet 1,71 milliárd forintos uniós támogatással a Pick Szeged Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) – tájékoztatta a Bonafarm csoporthoz tartozó vállalkozás az MTI-t.
A 2021 közepéig tartó, 2,573 milliárd forintos összköltségű projekt során a cég és a felsőoktatási intézmény szakemberei dolgoznak együtt a hús alapanyag víztartalmának csökkentése, a füstölési eljárás fejlesztése, a természetes penészkultúra standardizálása, a klímatechnológia optimalizálása, az automatizálás, a csomagolás- és a termékfejlesztés érdekében.
Az egyes feladatok lefedik a szalámigyártás teljes folyamatát, és az eredmények várhatóan könnyen adaptálhatóak a húsiparban, a többi közt a szalámigyártás új modelljeként. A füstölési eljárás optimalizálásával lerövidül annak időtartama és csökken a felhasznált fa mennyisége. A penészkultúra vizsgálatának célja olyan stabil eljárás kidolgozása, amellyel mindig azonos minőségű áru állítható elő. A klímatechnológia fejlesztése során modellezik a vízelvétel energetikai és technológiai folyamatát. Az automatizálási alprojekt fókuszában a csomagolási és a hámozási műveletek vannak, ezekhez egy automatizált robot vagy hibrid rendszert fejlesztenek. A termékfejlesztéstől a húskészítmények eltarthatóságának növelése mellett a mesterséges adalékanyagok csökkentését vagy kiváltását várják, a jelenlegi ízvilág megtartása mellett.
A projekt fő helyszíne a Pick Szeged Zrt. Szabadkai úti szalámigyára, a kutatás-fejlesztésben az SZTE több kara is részt vesz.
A Pick Szeged Zrt. Magyarország legismertebb hústermék márkája, a hungarikumnak számító Pick Téliszalámi, illetve sok más hústermék gyártója csaknem 150 éve. A 2200 alkalmazottat foglalkoztató vállalat a Pick márkán kívül a Herz, a Família, a Délhús és a Ringa termékek gyártója. A Pick Szeged Zrt. 2006 óta a Bonafarm csoport tagja, 2016-ban 78 429 tonna terméket értékesített, árbevétele mintegy 70 milliárd forint volt, melyből 20 milliárd forintot tett ki az export. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Húsvétra a hagyományos sonkát keresik a legtöbben
Húsvétra a hagyományos, lassú pácolású sonkát keresik a legtöbben, de…
Tovább olvasom >Szalámifronton támad a PICK: edukál és szórakoztat a Z-generációnak szóló kampány
Több mint másfél évszázada a magyar asztalok elmaradhatatlan szereplője a…
Tovább olvasom >Az élelmiszertermelést nem lehet elválasztani a termőföldtől
A műhús egy csinálmány, mi pedig ragaszkodunk ahhoz, hogy az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >