Kozmetikai termékek csomagolását visszaváltó rendszerrel kísérletezik Németországban a Kaufland
A németországi Kaufland új, fenntartható kezdeményezést indított a kozmetikai termékek csomagolásának visszaváltására. A projekt a Zero Waste Innovation Hub és a fenntartható csomagolásokkal foglalkozó reo start-up együttműködésével valósul meg Münchenben.
Október 30-tól a vásárlók tíz Kaufland és három VollCorner üzletben adhatják le az üres kozmetikai flakonokat, tubusokat és tégelyeket – számolt be az ESM Magazine a vállalat közleményére hivatkozva. A cél, hogy a visszaváltás ugyanolyan egyszerű legyen, mint az italos palackok esetében.
A rendszerben részt vevő természetes kozmetikumokat gyártó cégek – a Lavera Naturkosmetik, a Kneipp és a Logocos Naturkosmetik – termékei külön jelölést kaptak a polcokon és a csomagoláson, így a vásárlók könnyen felismerhetik őket. Minden visszaváltott csomagolás után 29 cent visszatérítés jár.
Steffanie Rainer, a reo vezérigazgatója szerint „a tudatos fogyasztás nem jelent plusz terhet, ha a fenntartható megoldások beépülnek a mindennapokba”. Jessica Koch, a Kaufland nemzetközi értékesítési vezetője hozzátette, azzal hogy a start-upok által hozott friss ötleteit a kereskedő a kiskereskedelmi tapasztalatával egészíti ki, képesek közösen formálni a jövő fenntartható kereskedelmét.
A projektet a jövőben bővíteni kívánó Kaufland célja, hogy bizonyítsa: a gazdasági és környezeti célok igenis összehangolhatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Három hónapnyi emelkedés után novemberben visszakorrigált a GKI Konjunktúra Index
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új szintre emeli a bevásárlás fogalmát a SPAR – megnyílt Magyarország legmodernebb INTERSPAR hipermarkete
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

