Középpontban az élelmiszerárak
Az agrártermékek termelőiár-szintje 2011 júniusában 35,3 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 46,7, az élő állatok és állati termékeké 15,0 százalékkal emelkedett – állapította meg a KSH. 2011. január–júniusban az előző év azonos időszakához mérten az agrártermékek termelőiár-szintje 41,4, a növényi termékek ára 56,6, az élő állatok és állati termékeké 15,6 százalékkal nőtt.
A burgonya termelői ára 8 százalékkal csökkent. A zöldségfélék ára júniusban 13,7 százalékkal lett kevesebb az előző év azonos hónapjához képest. Az ebben az időszakban jelentősebb termékek közül a paradicsom és az uborka ára nagymértékben (40, illetve 15 százalékkal) visszaesett, a zöldborsó ára viszont 21 százalékkal nőtt.
A gyümölcsök termelői ára júniusban 27,9 százalékkal haladta meg az előző év júniusit. A hazai termésű gyümölcsök között az ebben az időszakban legnagyobb súlyú meggyfélék közül a meggy felvásárlási ára a tavalyinak a kétszerese volt, ugyanakkor a közvetlen fogyasztásra történő értékesítés még az előző évi árat sem érte el; a cseresznye ára kisebb volt a 2010. évinél. Vagyis a gyümölcsárindex – az előző havi 70,6 százalékos árnövekedéshez képest – az értékesítési kosár változása miatt lett alacsonyabb.
2011. január–júniusban a gabonafélék ára 89,2 százalékkal haladta meg a 2010. első félévit, ugyanebben az időszakban a zöldségfélék ára 3,6 százalékkal csökkent. Az év első négy hónapjában még 10 százalék felett volt ez az index (igen kis forgalom mellett), aztán májusban fellendült a friss zöldségek termesztése, de a németországi megbetegedések miatti értékesítési problémák hatására a közvetlen fogyasztásra szánt zöldségek esetében csökkentek az árak. A gyümölcsök ára 51,3 százalékkal nőtt az előző év január–júniusihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >