Középpontban a kenhetőség a vajaknál
Elsősorban a diszkontok és a promóciók húzzák a vaj eladásait, de mindez nem érne semmit, ha a fogyasztók nem keresnék és kedvelnék a termékkört. Az innovációknak köszönhetően a vaj ma már mind összetevőkben, mind terméktulajdonságokban megfelel a legmagasabb igényeknek is. Előretörésére már a margaringyártók is felfigyeltek.
A Meggle márka sikeresen szerepel a vajkategóriában az erős árverseny ellenére. Mind mennyiségben, mind értékben sikerült növelni az eladásait, így a márkázott termékek között a második helyet foglalja el az éves volumeneladási adatok alapján.
A Meggle márka több mint 125 éves tapasztalattal rendelkezik a minőségi, prémium kategóriájú tejtermékek, különösen a vajak gyártásában. A németországi szakértői központnak köszönhetően igazi úttörők a speciális, különleges összetételű vajak fejlesztésében.
Új Meggle alpesi összetevőkből
Szegmensek tekintetében a normál, ízesítés nélküli alaptermékek dominálnak, ugyanakkor erősödik a kenhető, kevert zsíros vajak kategóriája is, amelyben a Meggle is komoly potenciált lát – ezért is vezették be Meggle Alpinesse terméküket.
– A 250 gr-os kiszerelésű, sózatlan Meggle Alpinesse kiváló vajas ízével hamar a család kedvencévé válhat, ráadásul a hűtőből kivéve azonnal kenhető – mutatja be az újdonságot Cserepes Szilvia, a Meggle Hungary Kft. junior brand managere. – Emellett 100% alpesi összetevőkből készül: gondosan válogatott alpesi tejből és minőségi repceolajból. Praktikus, dobozos csomagolásának köszönhetően könnyen kezelhető, valamint a szendvicseken kívül felhasználható szinte bármilyen étel elkészítéséhez.
Az új termék bevezetését októberben a klasszikus áruházi kóstoltatás mellett ötletes, játékos kampánnyal is támogatják megújult honlapjukon, a www.meggle.hu oldalon, novemberben pedig a Meggle Magyarország
Facebook-oldalán.
– Fontosnak tartjuk az áruházi kommunikációt is, ezért a hipermarketekben POS-eszközökkel is hangsúlyozzuk majd a termék használatának előnyeit – fűzi hozzá a brand manager.
Lurpak: a legjobbra törekedve
A Foodnet 2013-ban enyhe emelkedést tudott elérni a Lurpak vajak értékesítésében az előző évhez képest. Az idei év eddig eltelt időszaka ennél is jobban alakul: immár két számjegyű a növekedés.
– A húsvéti időszak kiemelkedő volt az eladásban, a nyári hónapok viszont hektikusra sikerültek, ami köszönhető a tejárak alakulásának is – tudjuk meg Haga Zoltántól, a Foodnet Kft. beszerzési vezetőjétől.
A Lurpak pár éve jelent meg a hazai piacon néhány alaptermékkel. Később bővítették a választékot. Ma a Lurpak a vezető márka a prémium vaj szegmensében Magyarországon.
– Legújabb termékbevezetésünk Magyarországon a Lurpak olívás kenhető vajkészítmény, de további izgalmas és egyedülálló termékek állnak fejlesztés alatt – jelzi Haga Zoltán. – Fő innovációs szempontunk: a lehető legjobb vajat készíteni a legjobb alapanyagból és technológiával, majd azt a megfelelő csatornákban pozicionálni, a fogyasztókat pedig a legmegfelelőbb módon megnyerni.
Az eladások összetételében a Foodnetnél is a kenhető kategória forgalmának emelkedését tapasztalják. A csatornák közül pedig leginkább a tradicionális üzletek arányának növekedését (ám, tegyük hozzá, a márka a diszkont csatornában nincs jelen).
– A Lurpaktól 2015-re várható komolyabb ATL-aktivitás – ígéri a beszerzési vezető. – Az elmúlt években főleg a háziasszonyokat célzó főzőmagazinokat használtuk ATL-aktivitásunk eszközeként. Áruházi szinten pedig a klasszikus promóciós újság–árakció–másodlagos kihelyezés hármasát
preferáljuk.
Alakulóban
a mogyoróvajszegmens
a Marilussy’s-szal
Piaci részesedésük elenyésző, ám nagy potenciál rejlik a különféle terményekből készült vajkülönlegességekben, melyek élettani értéke kiemelkedő. Ilyen például a Glatz Hungary által forgalmazott Marilussy’s mogyoróvaj, amelyet kifejezetten egyik kereskedelmi partnerük kérésére vettek fel a szortimentbe, s azóta forgalma hónapról hónapra szépen emelkedik – így tehát valós piaci igényre válaszol.
– A mogyoróvaj piaca még kialakulófélben van, több gyártó különböző minőséget takaró márkája található meg a polcokon – ad helyzetjelentést Habuda-Salyámosy Rita, a Glatz Hungary Kft. marketingvezetője. – Vannak saját márkás termékek, a diszkontok inkább in-out akcióban forgalmazzák ezt a termékkört. Természetesen a nagyobb mogyorótartalom magasabb minőséget is jelent, ami meghatározza az árat. A mogyoróvajat egyéb növényi olajjal szokás pótolni, napraforgóolajjal vagy pálmaolajjal. A Marilussy’s mogyoróvajaknak kimondottan magas a földimogyoró-tartalma: 90%, illetve 93%!
A krémes és a mogyoródarabos mogyoróvajak egyaránt ízletesek kenyérre kenve vagy különböző receptek alapanyagaként. Ez utóbbi miatt a forgalmazó mindenképpen tervezi a Marilussy’s mogyoróvajak kommunikálását receptoldalakon, receptmagazinokban sütemény- és más receptötletek támogatásával.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >