Közép-Kelet-Európában dupláz a Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 23. 12:10

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca a következő öt évben megduplázza kereskedelmi felületét Közép-Kelet-Európában – közölte a Reuters kedden. A növekedést új hipermarketek és kisebb boltok nyitásával szeretné elérni.

Így az áruházlánc a jelenlegi 2,2 millió m2 kereskedelmi felületét 4,1 millió m2-re növelné 2014-15-re a közép-kelet európai régióban.

A Tesco jelenleg 850 üzletet működtet Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Törökországban, összesen mintegy 12 milliárd dolláros éves forgalommal – ez a teljes csoport 12%-át teszi ki.

A növekedést új üzletek nyitására alapozzák. Az 5 ezer m2 alapterületű hipermarketek építésén túl a legnagyobb növekedést a kisebb, 2-4 ezer m2 alapterületű boltok (például az Express üzletek) nyitása jelentheti. Az új üzletek nyitása mellett egy hipermarket-felújítási programot is kilátásba helyeztek, mondván, az elmúlt hónapok üzletfelújításai jelentős növekedést mutattak a vásárlók számában. A ráncfelvarráson átesett áruházak (a budapesti Tesco Extrához hasonlóan) külön szolgáltatásokkal (optika, fotó-bolt, telefon szaküzlet) várják majd a vevőket – írja a Penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink