Közeleg a Hungarian Wine Summit, az év legnagyobb nemzetközi borszakmai találkozója
Az április 21-25. között megrendezendő Hungarian Wine Summit egyedülálló lehetőséget kínál a magyar borászok számára, hogy hazai környezetben építhessék tovább nemzetközi kapcsolataikat, s megragadják az Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában rejlő exportlehetőségeket.
Az ötnapos rendezvény a nemzetközi üzleti, kereskedelmi lehetőségek bővítésével kívánja újrapozícionálni Magyarország és a magyar borászok helyzetét világszinten is. Az esemény olyan átfogó bormarketing lehetőséget biztosít, melynek révén a stratégiailag kiemelt fajták mellett a világviszonylatban kevésbé ismert magyar tételek is rivaldafénybe kerülhetnek.
A Hungarian Wine Summit, a Magyar Bormarketing Ügynökség gondozásában, a Nemzeti Bormarketing Stratégia mentén, megújult formában kínál lehetőséget a nemzetközi célpiacokról érkező kereskedőknek, importőröknek, szakíróknak és Master of Wine-oknak több száz hazai tétel megismerésére.
Április 22-én, a Millenáris Parkban megrendezendő konferencianapon a meghívottak a hazai borászszakma kiemelkedő alakjai és nemzetközi szakértők tolmácsolásában ismerkedhetnek meg a magyar borvilág sokszínűségével, a legfontosabb fajtákkal, stílusokkal és borvidékekkel. Az érdeklődők a díjnyertes tételek, a tokaji nedűk, a vulkanikus borok, a könnyű vörösek, az őshonos szőlőfajták, a fenntartható borkészítés, a fiatal borászok újhullámos megoldásai, illetve a pezsgők és habzóborok világában masterclassok keretében merülhetnek el, míg délután a kóstolás veszi át a főszerepet.
A különleges „tasting zone” és „B2B matchmaking aréna” kiemelt lehetőséget biztosít a gasztropiaci szakemberek számára, hiszen 150 magyar borászat közel 500 tételét kóstolhatják meg, majd 15 perces blokkokban ismerkedhetnek meg a nedűk készítőivel is, ezzel segítve a borászok és az importőrök egymásra találását.
A konferencia harmadnapjától terepszemle veszi kezdetét, és a szakmai meghívottak három napon át, a masterclassok tematikáját követve fedezhetik fel hazánk borvidékeit. A tanulmányutak az egri, tokaji, balatoni, szekszárdi és etyeki borvidékekre is elkalauzolják az érdeklődőket, testközelbe hozva a konferencián elhangzottakat, lehetőséget biztosítva a borászok számára pincészeteik személyesebb bemutatására is.
A hagyományteremtő rendezvény célja, hogy növelje Magyarország borainak versenyképességét meglévő és jövőbeni exportpiacainkon, ezáltal azok ismét méltó helyet foglaljanak el a nemzetközi bortérképen. Hosszútávon egy olyan nemzetközileg elismert rendezvénysorozatot kíván az idei alkalommal elindítani a Magyar Bormarketing Ügynökség, mely a borexport ösztönzése mellett segíti az országimázs építését is, és a Közép-Kelet Európai régió meghatározó borszakmai rendezvényévé válhat.
Kapcsolódó cikkeink
„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >OMÉK 2025 – Visszatér Magyarország legnagyobb agrárünnepe!
Hagyomány és innováció kéz a kézben jár – ez is…
Tovább olvasom >Felsőfokú borismereti képzés
Szeptembertől magyarul és angolul is elérhető borismereti és borkulturális kurzus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot
November 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot – jelentette ki a Miniszterelnökséget…
Tovább olvasom >Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >