Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát 2024 decemberében. Az otthoni sütés-főzés, a prémium termékek és a különleges ünnepi fogások iránti kereslet kiemelkedő volt, de a vásárlási gyakoriság és a kosárérték is növekedett novemberhez időszakhoz képest.
A karácsony nemcsak a kosárértéket, de a vásárlási gyakoriságot is megemelte. Az adventi hetekben a kosárérték a korábbi 26 600 forintról 28 000 forint fölé, több mint 5 százalékkal emelkedett, miközben a vásárlások gyakorisága is közel 10 százalékkal nőtt. Így az egy vásárló által realizált havi átlagos költés 80 000 forintról 92 500 forint fölé ugrott, ami 15 százalékos növekedést jelent – derül ki a Kifli.hu online szupermarket utolsó havi adataiból.
Decemberben a vásárlók 25 százaléka választotta az „otthoni sütés-főzés” kategória termékeit, szemben a korábbi 19 százalékos aránnyal Ezzel párhuzamosan jelentősen emelkedett a tejtermékek – például tejszín, vaj, margarin – és a sütéshez szükséges alapanyagok, valamint a fűszerek iránti kereslet. Sokan a gyorsabb megoldásokat részesítették előnyben: a fagyasztott és kész sütemények iránti kereslet szintén növekedett.
Az ünnepi időszak közeledtével a minőségi termékek is a fókuszba kerültek. A prémium húsok – mint a bárány, nyúl vagy sous-vide készítmények –, a halak, a növényi alapú élelmiszerek, valamint a Marks & Spencer-kategóriák jelentős forgalmat generáltak. A minőségi édességek, sütemények és virágok szintén a decemberi vásárlások kedvencei közé tartoztak. Ellenben azt is látni az eredményekből, hogy tele hassal kevésbé kívánjuk a reggelit, így a hagyományos reggelizős kategóriák (májas, sonka, felvágott, kenyér, péksütemény, sós pékáru, tej, sajt, joghurt) ritkábban kerültek a kosárba. De csirkehúsból, ásványvízből és fagyasztott pizzából is kevesebb fogyott.
Az év végi vásárlási lendület a két ünnep között is megmaradt. A szilveszteri kosarakban a pezsgő, virsli, bacon, kenyér, különféle szeszes italok, üdítők és snackek domináltak. A pezsgő éves forgalmának közel 8 százalékát az új év előtti öt napban vásárolták meg a fogyasztók. Virsliből ugyanezen idő alatt az éves eladott mennyiség 5 százaléka fogyott – az adatok alapján 100 ilyen kiemelt nap elegendő lenne bármely alapélelmiszer éves forgalmának eléréséhez. Az ilyenkor jellemző alapanyagok – például fűszerek, szószok és konzervételek – szintén jelentős forgalmat értek el.
Az ünnepek utáni lendület januárban is folytatódik az idén ötéves Kiflinél, azonban követve az év eleji tudatosabb választásokat, ebben a hónapban már az egészséges táplálkozás és a növényi alapú élelmiszerek népszerűsége nő a vásárlók körében.
Kapcsolódó cikkeink
Csak okosan az okos ajándékokkal! A Media Markt ünnepek utáni tanácsai
Öröm, vagy fejfájás? Hatalmas boldogság megpillantani a karácsonyfa alatt és…
Tovább olvasom >Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a FAO globális élelmiszerár indexe decemberben
Az élelmiszer-alapanyagok árának globális mutatója csökkent decemberben, köszönhetően cukor alacsonyabb…
Tovább olvasom >MNB: átmenetileg emelkedik, de 2025-ben a három százalékos sávban alakulhat az infláció
A következő hónapokban átmenetileg emelkedik, 2025 egészében azonban jobbára a…
Tovább olvasom >Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >