Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát 2024 decemberében. Az otthoni sütés-főzés, a prémium termékek és a különleges ünnepi fogások iránti kereslet kiemelkedő volt, de a vásárlási gyakoriság és a kosárérték is növekedett novemberhez időszakhoz képest.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2025/01/Kifli.hu_Foto_01-1024x683.jpg)
Az ünnepi időszak közeledtével a minőségi termékek is a fókuszba kerültek
A karácsony nemcsak a kosárértéket, de a vásárlási gyakoriságot is megemelte. Az adventi hetekben a kosárérték a korábbi 26 600 forintról 28 000 forint fölé, több mint 5 százalékkal emelkedett, miközben a vásárlások gyakorisága is közel 10 százalékkal nőtt. Így az egy vásárló által realizált havi átlagos költés 80 000 forintról 92 500 forint fölé ugrott, ami 15 százalékos növekedést jelent – derül ki a Kifli.hu online szupermarket utolsó havi adataiból.
Decemberben a vásárlók 25 százaléka választotta az „otthoni sütés-főzés” kategória termékeit, szemben a korábbi 19 százalékos aránnyal Ezzel párhuzamosan jelentősen emelkedett a tejtermékek – például tejszín, vaj, margarin – és a sütéshez szükséges alapanyagok, valamint a fűszerek iránti kereslet. Sokan a gyorsabb megoldásokat részesítették előnyben: a fagyasztott és kész sütemények iránti kereslet szintén növekedett.
Az ünnepi időszak közeledtével a minőségi termékek is a fókuszba kerültek. A prémium húsok – mint a bárány, nyúl vagy sous-vide készítmények –, a halak, a növényi alapú élelmiszerek, valamint a Marks & Spencer-kategóriák jelentős forgalmat generáltak. A minőségi édességek, sütemények és virágok szintén a decemberi vásárlások kedvencei közé tartoztak. Ellenben azt is látni az eredményekből, hogy tele hassal kevésbé kívánjuk a reggelit, így a hagyományos reggelizős kategóriák (májas, sonka, felvágott, kenyér, péksütemény, sós pékáru, tej, sajt, joghurt) ritkábban kerültek a kosárba. De csirkehúsból, ásványvízből és fagyasztott pizzából is kevesebb fogyott.
Az év végi vásárlási lendület a két ünnep között is megmaradt. A szilveszteri kosarakban a pezsgő, virsli, bacon, kenyér, különféle szeszes italok, üdítők és snackek domináltak. A pezsgő éves forgalmának közel 8 százalékát az új év előtti öt napban vásárolták meg a fogyasztók. Virsliből ugyanezen idő alatt az éves eladott mennyiség 5 százaléka fogyott – az adatok alapján 100 ilyen kiemelt nap elegendő lenne bármely alapélelmiszer éves forgalmának eléréséhez. Az ilyenkor jellemző alapanyagok – például fűszerek, szószok és konzervételek – szintén jelentős forgalmat értek el.
Az ünnepek utáni lendület januárban is folytatódik az idén ötéves Kiflinél, azonban követve az év eleji tudatosabb választásokat, ebben a hónapban már az egészséges táplálkozás és a növényi alapú élelmiszerek népszerűsége nő a vásárlók körében.
Kapcsolódó cikkeink
A Kifli.hu jelentősen csökkenti a speciális diétás termékek árait
A Kifli.hu jelentősen csökkenti a speciális étrendhez szükséges termékek árát.…
Tovább olvasom >A kifli.hu a mindful eating területén edukál
A mindennapi rohanás közben gyakran háttérbe szorul a tudatos étkezés,…
Tovább olvasom >Milliós adomány a fenntarthatóságért: Országos faültetési programot támogat a népszerű online szupermarket
Több mint 100 földlabdás nordmann fenyőfát ajándékozott a 10 Millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >