Zalaszentgróton palackozza okosvízét a Coca-Cola
Mintegy 1,8 milliárd forintos beruházással bővítette zalaszentgróti gyártókapacitását a Coca-Cola HBC Magyarország, amely egy új prémium termék, az „okosvíz” palackozását indította el több ország piacára – tájékoztatta a cég az MTI-t.
A víz alapanyaga a cég zalaszentgróti ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a különlegesen tiszta és friss ízű, hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital. Az „okosvíz” előállításához szükséges technológiát Európában eddig csak Nagy-Britanniában és Hollandiában alkalmazták.
Először Olaszország, Ausztria, Oroszország, Csehország, Szlovákia, Szerbia, Horvátország és Írország boltjaiba jut majd el az új termék. Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártója az elkövetkező években további bővüléssel, és évi százmillió palack „okosvíz” előállításával számol.
Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője úgy nyilatkozott, hogy az „okosvíz” a világszerte dinamikusan bővülő vízpiac egyik különleges terméke, amely az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában már az első számú prémium márkává nőtte ki magát.
Az elmúlt évek folyamatos kapacitásbővítése eredményeként a Coca-Cola HBC Magyarország exportja megháromszorozódott, a cég már Európa 26 országába szállít üdítőitalokat, gyümölcsleveket és ásványvizeket.
A vállalat 2017-ben megépítette Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát, 2018-ban pedig egy újabb, 13 hektáros ingatlant vásárolt dunaharaszti központja mellett, amelyen a Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhet létre.
A cég az itteni gyártáshoz az alapanyagok mintegy kétharmadát Magyarországról szerzi be – olvasható a közleményben.
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója tavaly 35 milliárd 410 millió dollár nettó működési bevételt ért el, a vállalat nyeresége 1 milliárd 248 millió dollár, részvényenként 29 cent volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >Egy milliárd dollárból bővíti a gyártást Mexikóban a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros beruházást eszközöl Mexikóban…
Tovább olvasom >A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >