Zalaszentgróton palackozza okosvízét a Coca-Cola
Mintegy 1,8 milliárd forintos beruházással bővítette zalaszentgróti gyártókapacitását a Coca-Cola HBC Magyarország, amely egy új prémium termék, az „okosvíz” palackozását indította el több ország piacára – tájékoztatta a cég az MTI-t.
A víz alapanyaga a cég zalaszentgróti ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a különlegesen tiszta és friss ízű, hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital. Az „okosvíz” előállításához szükséges technológiát Európában eddig csak Nagy-Britanniában és Hollandiában alkalmazták.
Először Olaszország, Ausztria, Oroszország, Csehország, Szlovákia, Szerbia, Horvátország és Írország boltjaiba jut majd el az új termék. Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártója az elkövetkező években további bővüléssel, és évi százmillió palack „okosvíz” előállításával számol.
Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője úgy nyilatkozott, hogy az „okosvíz” a világszerte dinamikusan bővülő vízpiac egyik különleges terméke, amely az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában már az első számú prémium márkává nőtte ki magát.
Az elmúlt évek folyamatos kapacitásbővítése eredményeként a Coca-Cola HBC Magyarország exportja megháromszorozódott, a cég már Európa 26 országába szállít üdítőitalokat, gyümölcsleveket és ásványvizeket.
A vállalat 2017-ben megépítette Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát, 2018-ban pedig egy újabb, 13 hektáros ingatlant vásárolt dunaharaszti központja mellett, amelyen a Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhet létre.
A cég az itteni gyártáshoz az alapanyagok mintegy kétharmadát Magyarországról szerzi be – olvasható a közleményben.
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója tavaly 35 milliárd 410 millió dollár nettó működési bevételt ért el, a vállalat nyeresége 1 milliárd 248 millió dollár, részvényenként 29 cent volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >